Diogo Jota și Andre Silva au decedat în noaptea de 2 spre 3 iulie, în urma unui accident pe autostrada A-52, în apropierea localității Palacios de Sanabria, Spania. Cei doi fotbaliști portughezi au fost înmormântați sâmbătă, în Gondomar.
Cazul Diogo Jota | Poliția din Spania anunță detalii despre accident
Marți, Garda Civilă din Spania a prezentat informații suplimentare despre ancheta în curs. Conform datelor disponibile, „există indicii ale unei depășiri semnificative a limitei de viteză” ca fiind cauza accidentului fatal.
Autoritățile spaniole menționează că investigația continuă și se concentrează asupra urmelor lăsate de una dintre roțile vehiculului.
De asemenea, se subliniază că „Diogo Jota a fost, cel mai probabil, la volan în momentul tragediei”, conform unor surse ale Gărzii Civile din Spania.
Un expert în siguranță rutieră analizează circumstanțele accidentului
Javier Lopez Delgado, specialist în siguranță rutieră și președinte al Asociației Auditorilor de Siguranță Rutieră, a identificat mai mulți factori care au contribuit la accidentul tragic în care și-au pierdut viața Diogo Jota și Andre Silva.
Potrivit informațiilor preliminare, unul dintre pneurile mașinii a explodat, iar Jota a pierdut controlul, ceea ce a dus la răsturnarea vehiculului care a luat foc.
Delgado susține că niciunul dintre aceste incidente nu ar fi avut loc dacă fotbalistul ar fi adaptat viteza la starea drumului. Deși autostrada A52 din nord-vestul Spaniei are multe gropi, Diogo Jota ar fi condus cu o viteză mult mai mare decât limita legală, așa cum indică urmele de frânare.
”Dacă ar fi circulat cu 90 de kilometri pe oră, probabil că nu ar fi murit. Este evident că viteza era excesivă, așa cum se poate observa din urmele de frânare. Se vede clar că drumul era deteriorat. Poate fi o coincidență, dar eu nu cred în astfel de coincidențe. Doi conducători care ies de pe carosabil pe același tronson de drum sugerează o problemă”, a declarat Delgado.
În plus, Delgado consideră că un alt factor semnificativ în acest accident tragic a fost parapetul metalic care separa cele două sensuri de circulație.