Mititelu a ajuns la Ilie Bolojan: Scrisoarea deschisă din Craiova, explozivă!

Home » Mititelu a ajuns la Ilie Bolojan: Scrisoarea deschisă din Craiova, explozivă!

FCU 1948 Craiova, clubul lui Adrian Mititelu, îi adresează premierului Ilie Bolojan o scrisoare deschisă prin care solicită o reglementare fiscală nouă pentru fotbal.

Clubul consideră că legislația fiscală actuală din România nu sprijină dezvoltarea fotbalului românesc, ci favorizează migrarea resurselor financiare către persoane din afara țării. Dacă statul vrea să susțină fotbalul profesionist, trebuie să implementeze urgent măsuri, inclusiv un impozit de 80% pentru sumele ce depășesc 10.000 de euro. FCU Craiova subliniază că, din cauza legislației în vigoare, cluburile au adus jucători străini cu salarii exorbitante în comparație cu veniturile obținute în România.

FCU Craiova solicită eliminarea finanțării publice din sportul profesionist

De asemenea, conform unor surse, clubul dorește interzicerea, din anul 2026, a oricăror fonduri provenite din bani publici (orașe, municipii, consilii județene) către echipele din Superliga și Liga a II-a.

Clubul din Oltenia cere și reorganizarea federațiilor sportive naționale pe baze de transparență, neutralitate, competență și fără afiliere politică, precum și limitarea mandatelor conducerii acestor organizații.

“Măsurile propuse ar contribui la relansarea fotbalului profesionist, stimulând concurența liberă, accentuând dezvoltarea tinerilor români și aducând aproximativ 150 milioane de euro anual în bugetul național, resurse ce ar putea fi folosite pentru construcția de stadioane și baze sportive”, se menționează în comunicat.

În scrisoarea deschisă, clubul afirmă:

“Domnule Prim-ministru,

Având în vedere reformele economice propuse de guvern, vă solicităm următoarele:

Fotbalul profesionist din România are nevoie urgentă de o reglementare fiscală echitabilă și loială, care să țină cont de interesele mișcării sportive, dar și ale statului, în acest context economic dificil.

Legislația fiscală actuală este inadecvată, inechitabilă și contrară principiilor europene.

Chiar dacă, atunci când a fost adoptată în 2017, se credea că reglementarea va aduce beneficii fotbalului românesc, realitatea a demonstrat contrariul. Majoritatea cluburilor profesioniste depind extrem de mult de finanțarea publică pentru a supraviețui. Legile concurenței sunt adesea ignorate, iar nivelul activității fotbalistice este semnificativ sub cel european.

În fiecare an, aproximativ 80 de milioane de euro din bugetele locale ajung în fotbalul profesionist și semiprofesionist. Fără aceste fonduri, majoritatea cluburilor ar intra în colaps. Aceasta se datorează menținerii unor cheltuieli salariale incorecte, în ciuda unei competiții sportive slabe. Salariile sunt disproportionate în raport cu economia românească și venitul mediu pe cap de locuitor.

Acest lucru s-a întâmplat din cauza cărbunii impuse de legislația din 2017, care a dus la creșterea artificială a salariilor, cluburile atrăgând jucători străini cu remunerații foarte mari în raport cu veniturile obținute.

Astfel, tinerii jucători români sunt descurajați, iar cluburile încurajează transferurile de jucători străini cu salarii exorbitante.

De exemplu, pentru salariul net de 10.000 de euro al unui fotbalist comunitar care joacă în România, clubul plătește impozite de aproximativ 2.000 de euro, iar totalul salariului brut se ridică la 12.000 de euro.

În contrast, în țări precum Belgia, Germania sau Franța, salariile brute de 12.000 de euro se taxează cu impozite de aproximativ 6.000 de euro.

Legislația fiscală românească nu sprijină dezvoltarea fotbalului autohton, ci contribuie la migrarea resurselor financiare. De asemenea, limitează promovarea tinerelor talente românești, care nu sunt la fel de bine dotate fizic precum jucătorii străini, provenind din țări cu infrastructuri sportive dezvoltate.

Practic, prin legislația existentă, statul român sprijină finanțarea salariilor exagerate ale jucătorilor comunitari și descurajează dezvoltarea jucătorilor români. În Liga 1, câteva echipe plătesc salariali chiar de 20-30.000 de euro, acest lucru fiind posibil din cauza lipsei unei reglementări fiscale adecvate.

Este regretabil că, în 2025, cluburile din primele două divizii contin să primească fonduri publice, contrar normelor europene și legii concurenței.

În ceea ce privește fotbalul, FRF este influențată politic, având în vedere că mulți membri sunt clienți politici. Această situație trebuie să se schimbe prin reforme în fotbal și în sportul românesc.

Dacă statul român dorește să sprijine fotbalul profesionist, trebuie să ia urgent următoarele măsuri:

1. O nouă legislație fiscală, bazată pe echitate și loialitate, în interesul sportului și al statului;

Propunem următoarele măsuri:

– pentru Superliga și Liga a II-a, un impozit de 2% pentru salarii până la 1.000 de euro pe lună;

– pentru salarii între 1.000 și 3.000 de euro, un impozit de 20%;

– pentru salarii între 3.000 și 10.000 de euro, un impozit de 50%;

– pentru sumele ce depășesc 10.000 de euro, un impozit de 80%.

2. Interzicerea, începând cu anul 2026, a oricăror finanțări din bani publici către cluburile profesioniste din Superliga și Liga a II-a.

Posibilă finanțare limitată pentru cluburile de liga a III-a și IV-a și, atfel, pentru programele de copii și juniori.

3. Reorganizarea federațiilor sportive pe criterii de transparență, neutralitate, competență și fără afiliere politică, împreună cu limitarea mandatelor conducătorilor acestor entități.

Prin adoptarea acestor măsuri, se poate stimula concurența și se pot aloca resurse substanțiale la bugetul național, ce pot fi utilizate pentru dezvoltarea infrastructurii sportive.

În speranța că veți recunoaște importanța acestor propuneri, vă mulțumim anticipat și vă asigurăm de tot sprijinul nostru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte Bonusuri
Depunere minimă: 50 RON (Depunerea #1 și #3) / 100 RON (Depunerea #2)
Bonusul necesită o depunere minimă de 100 RON, cu rulaj de x35 pentru bani sau x1 depunere + x35 câștiguri pentru rotiri gratuite.
Pariu inițial de minim 20 RON la cotă 1.50+, rulaj x3 pentru conversie, valabilitate 30 de zile.

Bonusul este valabil doar pentru noii jucători care își verifică contul.

Cazino -   2.500 RON și 550 rotiri gratuite.

Sport - 100% pariu gratuit până la 200 RON 

Cazino- 100% bonus până la 1.000 RON, 75% până la 500 RON și 50% până la 1.000 RON + 550 rotiri gratuite.

Pariuri - 100% până la 200 RON

Pariuri & Cazino - 700 RON Bonus, 100 RON Free Bets și 25 Free Spins, 2.200 RON și 680 Rotiri Gratuite

Pariuri & Cazino - 500 RON , 40 RON Free Bet + 199 Rotiri

Cazino - 9999RON +  999 Rotiri Gratuite 

Sport- 600 RON 

   

Cazino - 100% Bonus până la 5.000 RON și 170 RON cashback

Cazino -  10.000 RON & 1.000 Rotiri Gratuite

Sport - 180 Ron Pariu Gratuit

Cazino - 3.000 RON și 600 Rotiri Gratuite pentru sloturi Amusnet.

© 2025 Cote.ro. Toate drepturile rezervate. Operatorul site-ului este OnWeb SRL, companie înregistrată în Romania sub numărul J40/2394/2024 , codul unic de înregistrare 49535260, având sediul în România, Municipiul București, Sector 3, Strada Nerva Traian, nr. 27-33, Intrarea B, Etajul 1, Biroul nr.4. OnWeb SRL își desfășoară activitatea în baza licenței seria L2244216Y001562, emisă la data de 01.05.2024, valabilă până la 01.05.2034, obținută prin Decizia nr. 648 din 25.04.2024, ambele emise de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc.