Real Madrid își păstrează primul loc ca cea mai valoroasă marcă din fotbalul mondial pentru al doilea an la rând, înregistrând o creștere de 14%, atingând 1,9 miliarde de euro, conform unui raport recent al firmei de consultanță Brand Finance.
Rivalul de tradiție al madrilenilor, FC Barcelona, care a câștigat titlul de campioană a Spaniei în sezonul precedent, a urcat pe locul doi, cu o creștere de 11%, ajungând la 1,7 miliarde de euro.
Raportul, intitulat „Football 50 2025”, își propune să prezinte valoarea totală a mărcilor celor mai importante 50 de cluburi de fotbal din lume și relevă că cele două echipe spaniole au obținut ratingul maxim (AAA+), împreună cu alte patru branduri din Premier League, întărind astfel poziția lor de lideri globali, atât pe plan sportiv, cât și comercial.
Real Madrid continuă să conducă
Real Madrid a reușit să rămână pe prima poziție, chiar dacă a încheiat un sezon fără trofee majore pentru prima dată din 2021. Clubul nu este doar cel mai apreciat din lume din punct de vedere al valorii, ci și cel mai puternic brand de club și cu cea mai mare valoare comercială.
FC Barcelona a reușit să avanseze în clasament în urma unui sezon solide, în care a câștigat trei competiții interne, incluzând Supercupa Spaniei, Cupa Regelui și La Liga.
Barca a ocupat locul doi, depășind echipa engleză Manchester City, clasată pe locul trei. Aceasta este prima dată din 2021 când cluburile din Spania se află în primele două poziții ale clasamentului mondial, potrivit raportului.
„Real Madrid și FC Barcelona domină, reprezentând împreună 70% din valoarea totală a tuturor cluburilor din La Liga (5,2 miliarde de euro)”, se menționează în raport.
Între timp, retrogradarea lui Manchester City pe locul al treilea este rezultatul unei scăderi cu 11% a valorii brandului său, ajungând la 1,4 miliarde de euro, după ce echipa lui Pep Guardiola a terminat doar pe locul al treilea în Premier League și a fost eliminată din Liga Campionilor, în ciuda succeselor anterioare.
Valoarea mărcii clubului Paris Saint-Germain (PSG) a crescut cu 13%, atingând 1,4 miliarde de euro, astfel încât a reușit să avanseze două locuri în clasament, urcând în Top 5, înaintea lui Bayern München și Manchester United, în timp ce FC Liverpool ocupă locul al patrulea.
PSG își datorează această ascensiune faptului că a realizat o triplă istorică în sezonul anterior, cucerind pentru prima dată Liga Campionilor, după ce a câștigat titlul în Ligue 1 și Cupa Franței.