

Prima generație a modelului Dacia Logan, care a adus recunoaștere internațională producătorului de la Mioveni, revine pe piață într-o nouă destinație surprinzătoare: Iran! Acest model va fi fabricat sub licența Renault și va purta un nou nume: Pars Nova, având un design ușor adaptat și câteva îmbunătățiri tehnice.
Versiunea iraniană, cunoscută sub denumirea de P90, va fi echipată cu un motor aspirat de 1,6 litri, cu patru cilindri, ce dezvoltă 111 CP și un cuplu maxim de 150 Nm. Clienții vor avea opțiunea de a alege între o cutie manuală cu cinci trepte sau una automată cu șase trepte.
FOTO. Aspectul modelului Logan produs în Iran

Comparativ cu Loganul original, Pars Nova va oferi dotări moderne, precum un ecran central pentru infotainment, un bord digital-analog, un sistem de control al stabilității și tracțiunii, geamuri electrice și alte facilități utile.
Există informații că modelul ar putea ajunge și în Rusia, prin intermediul AvtoVAZ, fost partener Renault care a produs generația a doua a Loganului. AvtoVAZ va furniza motorul de 1,6 litri și intenționează să importe aproximativ 45.000 de unități Pars Nova în Rusia.
Renault a ieșit de pe piața iraniană acum aproximativ șase ani din cauza sancțiunilor internaționale, dar anterior a colaborat cu partenerii iranieni pentru a produce Loganul sub denumirea Renault Tondar. De asemenea, prima generație a modelului Sandero a fost fabricată și vândută în Iran sub diferite denumiri.
Până în 2018, prima generație Dacia Logan, fabricată între 2004 și 2012, a avut vânzări globale ce depășesc 4 milioane de unități. Această cifră include vânzările sub numele Dacia, precum și cele realizate sub alte marcă, precum Renault, Nissan și Mahindra, pe diverse piețe internaționale.
-
În primii ani, Dacia Logan a fost atât de populară printre șoferii români încât unele taxiuri foloseau frânele și ambreiajul original până la 300.000 km, fără a necesita reparații majore.
