

– Publicat luni, 18 august 2025, 18:44 / Actualizat luni, 18 august 2025 19:19
După mai bine de două decenii în care a fost un simbol al gamei Volkswagen, Touareg se pregătește să fie retras din producție. Conform unor surse, SUV-ul premium al mărcii germane va dispărea în 2026, fără a avea un succesor direct.
Lansat în 2002, Touareg a reprezentat un moment cheie pentru Volkswagen. Creat pe aceeași platformă cu primul Porsche Cayenne, modelul a fost o încercare a companiei de a accesa segmentul premium, un obiectiv susținut de Ferdinand Piech, fost președinte al Consiliului Executiv VW.
FOTO de colecție cu SUV-ul renumit care nu va mai fi produs din 2026

De-a lungul anilor, SUV-ul a fost un vârf de gamă tehnologic pentru marcă, oferind soluții de motorizare și dotări de ultimă generație. În prezent, rolul său este preluat de Volkswagen Tayron, un SUV mai accesibil, disponibil pe piețe-cheie și într-o varietate de configurări interioare. Prețul de bază al unui Tayron în România este de 43.790 de lei.
Între timp, Volkswagen pregătește și retragerea ID.5, SUV-ul coupe electric, care va dispărea din gamă în 2027 din cauza vânzărilor sub așteptări. De asemenea, planurile pentru un „mini Buzz” electric, posibil succesor al Touran-ului, au fost suspendate, deoarece compania își concentrează resursele pe modele cu un impact mai mare, precum viitorul Golf electric.
Astfel, ieșirea Touareg-ului din producție marchează nu doar dispariția unui nume emblematic, ci și o schimbare majoră în strategia gigantului german.
Lansat în 2002 pe aceeași platformă cu Porsche Cayenne, Touareg a devenit rapid un simbol al rafinamentului și puterii, în special prin versiunile V10 și V12 TDI care au devenit legendare.
În România, modelul a avut un impact semnificativ: în anii 2000 era considerat mașina de vis pentru mulți, un SUV de lux „mai accesibil” comparativ cu rivalii consacrați, dar suficient de impunător pentru a transmite statut. Touareg rămâne un reper al anilor 2000-2010, o mașină care a definit aspirațiile unei întregi generații.
