Chinezii își doresc fabricile din Germania pe care Volkswagen le abandonează

– Publicat sâmbătă, 18 ianuarie 2025, 13:42 / Actualizat sâmbătă, 18 ianuarie 2025 13:58

Volkswagen, un mare nume în industria auto, se pregătește să reducă producția în două dintre fabricile sale din cauza provocărilor cunoscute. China intenționează să preia aceste fabrici pentru a-și întări poziția pe piața germană, conform unor surse consultate.

Considerată una dintre cele mai prestigioase mărci auto din Germania, Volkswagen a fost simbolul puterii industriale a țării, dar acum se confruntă cu realitățile economice globale care afectează producția de automobile.

Constructorii auto din China sunt atrași de fabricile germane care urmează să fie închise, pe fondul unei scăderi a vânzărilor la Volkswagen, cauzată în special de tranziția către tehnologia verde. Aceasta este percepția generală dinspre guvernul chinez, potrivit unei surse.

China își îndreaptă atenția către fabricile Volkswagen

Achiziția acestor fabrici ar permite Chinei să își întărească influența în sectorul auto din Germania. Companiile chineze au investit în diverse domenii ale economiei europene, dar nu au reușit să înființeze fabrici tradiționale de automobile, adaugă sursa menționată.

În idealul lor, producția de vehicule în Germania ar ajuta manufacturerii chinezi de automobile electrice să evite taxe pe importul în Uniunea Europeană, reprezentând o provocare suplimentară pentru competitivitatea europeană.

Deciziile cu privire la potențialele investiții vor depinde de atitudinea noului guvern german față de China, în urma alegerilor din februarie. Alegerile legislative anticipate vor avea loc pe 23 februarie, după prăbușirea coaliției actuale.

Provocări pentru imperiul Volkswagen

Provocările cu care se confruntă Volkswagen

Cele două economii, germană și chineză, au fost interconectate în ultimii 16 ani, având ca bază investițiile și exporturile germanilor către China. Cu toate acestea, relațiile s-au tensionat pe fondul încercărilor guvernului german de a reduce dependența de China.

Ministrul de Externe a denumit China o țară rivală, punând la îndoială intențiile președintelui Xi Jinping.

Vânzări în declin, Volkswagen reduce capacitatea de producție

Volkswagen caută alternative pentru fabricile sale din Dresda și Osnabrück, parte a unei strategii de reducere a costurilor care vizează diminuarea operațiunilor din Germania.

Cel mai mare producător auto din Europa, care include mărci precum Porsche, Audi și Skoda, se confruntă cu o scădere a vânzărilor ca urmare a concurenței crescânde din partea firmelor chineze.

Conducerea Volkswagen a evaluat închiderea mai multor fabrici, dar s-a confruntat cu rezistența sindicatelor, care au organizat proteste extinse.

În cadrul unor discuții avute înainte de Crăciun, s-a ajuns la un acord privind închiderea fabricii din Dresda, unde se produce modelul electric ID3, și a celei din Osnabrück, unde lucrează 2.300 de angajați la producția modelului T-Roc Cabrio.

Proteste ale sindicatelor

Proteste ale sindicatelor

Volkswagen ar fi deschisă la vânzarea fabricii din Osnabrück către un investitor chinez, conform unei surse apropiate situației.

Suntem dedicați găsirii unei soluții pentru locație care să respecte interesele companiei și ale angajaților.

– Reprezentant VW

Reprezentanții Ministerului chinez de Externe au declarat că companiile dornice să investească în Germania ar trebui să aibă liber acces pentru a o face.

„China a implementat măsuri pentru a sprijini oportunitățile de afaceri pentru firmele străine… Se așteaptă ca partea germană să promoveze un mediu favorabil pentru investițiile chineze,” s-a menționat.

Camera de Comerț Chineză din Berlin a confirmat interesul crescut al investitorilor chinezi pentru sectorul auto din Germania, considerându-l un domeniu vital pentru investiții pe termen lung.

Mulți producători chinezi de automobile își propun să câștige încrederea consumatorilor germani, considerând aceasta o etapă crucială în expansiunea lor pe piața auto.

În căutarea de noi oportunități

Este binecunoscut că producătorii de vehicule electrice din China caută locații, mulți dintre ei experimentând diverse opțiuni în Europa, a doua cea mai mare piață globală pentru automobile electrice.

De exemplu, BYD a ales țări cu costuri reduse, precum Ungaria sau Turcia, Leapmotor explorează Polonia, iar Chery Auto va începe producția într-o fostă fabrică Nissan din Spania.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Alte Bonusuri

Valabil doar pentru conturi noi, cu depuneri de min. 50 RON. Bonus valabil 7 zile, rulaj 35x.

Depunere minimă: 50 RON (Depunerea #1 și #3) / 100 RON (Depunerea #2)

Depunere minimă 50 RON, rulaj 7x depunere + bonus la cote minime de 1.80. Se aplică termeni suplimentari.

Depunere minimă 50 RON. Cerințe de rulaj 50x bonus + depunere. Miza maximă 50 RON. Bonus valabil 30 de zile. Retragere maximă 2.000 RON.

1000 RON + 800 rotiri + 100 rotiri la verificare

Sport: 50% -> 500 RON
Cazino:3500RON + 800Rotiri

Oferta in curs de actualizare

Bonus de Bun Venit 

Oferta in curs de actualizare

Oferta in curs de actualizare

100% bonus până la 5.000 RON + 250 RON pariu fără risc + 725 rotiri gratuite.

Sport: 500 RON
Cazino:1000RON

© 2025 Cote.ro. Toate drepturile rezervate. Operatorul site-ului este OnWeb SRL, companie înregistrată în Romania sub numărul J40/2394/2024 , codul unic de înregistrare 49535260, având sediul în România, Municipiul București, Sector 3, Strada Nerva Traian, nr. 27-33, Intrarea B, Etajul 1, Biroul nr.4. OnWeb SRL își desfășoară activitatea în baza licenței seria L2244216Y001562, emisă la data de 01.05.2024, valabilă până la 01.05.2034, obținută prin Decizia nr. 648 din 25.04.2024, ambele emise de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc.