Marele Premiu de la Singapore, care va avea loc în acest weekend (3-5 octombrie), a fost declarat oficial „pericol de căldură”, ceea ce impune ca mașinile să fie dotate cu dispozitive de răcire. Este prima dată când se aplică această regulă în Formula 1.
Directorul cursei asiatice, Rui Marques, a explicat că temperaturile sunt așteptate să depășească 31 de grade Celsius în timpul weekendului competițional. Se preconizează că temperatura va atinge 32°C sâmbătă și 33°C duminică.
„Având în vedere prognoza… care indică că indicele de căldură va depăși 31,0 °C în timpul cursei acestei etape, se declară pericol de caniculă”, a comunicat joi organismul de conducere al sporturilor cu motor.
În conformitate cu noile reglementări pentru 2025, FIA a implementat veste de răcire pentru piloți, care transportă lichid printr-o rețea de tuburi din vestă, potrivit AP.
Piloții nu sunt obligați să utilizeze aceste sisteme, dar renunțarea lor nu permite reducerea greutății mașinii.
Chiar și cei care nu poartă vesta trebuie să aibă un echipament de răcire în mașină, împreună cu balast pentru a compensa greutatea vestei.
FIA a început dezvoltarea tehnologiei de răcire pentru piloți după ce, la Marele Premiu al Qatarului din 2023, aceștia au avut nevoie de îngrijiri medicale din cauza căldurii.
Vestele vor deveni obligatorii în condiții de temperaturi ridicate începând cu sezonul viitor.
Carlos Sainz: „Cred că este corect, sper să funcționeze măcar o oră”
„Sincer, consider că aceasta este o decizie corectă, căldura nu este deloc plăcută pentru noi”, a declarat pilotul Carlos Sainz, citat de Reuters.
„Chiar și umiditatea nu este extrem de problematică, dar când temperatura se situează între 28 și 30 de grade și este umed, ajungem la nivelurile din Singapore și devine greu de suportat”, a adăugat el.
Sainz a menționat că vesta echipei sale este încă în faza de dezvoltare și că este puțin probabil să reziste pe durata întregii curse de două ore.
„Echipele continuă să îmbunătățească performanța sistemului și sper că acum va funcționa cel puțin o oră”, a afirmat el.

Carlos Sainz semnând autografe
„Am participat de zece ori la curse în Singapore. Dacă vesta nu funcționează, nu îmi fac griji. Voi concura și voi aborda cursa cu aceeași energie, la fel ca întotdeauna. Dar dacă va funcționa, cu atât mai bine, va fi o ușurare”, a menționat spaniolul.
Sainz a obținut primul său podium al sezonului în Azerbaidjan, dar are asteptări reduse privind o performanță similară în Singapore, din cauza configurației mașinii sale.
Carlos Sainz și metodele de a combate căldura: „Le păstrez pentru mine”
Fiind câștigător la Singapore pentru Ferrari în 2023, Sainz a afirmat că a fost printre primii care au adoptat băile cu gheață pentru a-și reduce temperatura corpului înainte de cursele pe timp cald.
„Am început să fac asta acum opt-zece ani; unii o practicau, alții nu considerau necesar”, a spus el. „Acum toată lumea o face.”
Spaniolul de 31 de ani a menționat că are și alte metode pentru a combate căldura, dar nu este dispus să le dezvăluie. „Le păstrez pentru mine”, a glumit el.
„Dacă le fac publice, vor deveni populare și nu voi mai avea avantaj în competiție. Deci încerc să le păstrez secrete”.
Singapore reprezintă o provocare majoră pentru piloții de Formula 1 din cauza căldurii și umidității, chiar și în condițiile în care cursa se desfășoară noaptea. În trecut, piloții au afirmat că apa potabilă din mașini devine greu de consumat, fiind comparată cu ceaiul fierbinte.