Într-un meci transmis pe VOYO, Crystal Palace a primit un penalty în minutul 32, datorită faultului comis de Leny Yoro asupra lui Jean-Philippe Mateta în careul propriu.
Repetarea penalty-ului în meciul Palace – United, după ce Mateta a atins mingea de două ori
Mateta a fost cel care a executat penalty-ul, reușind să-l învingă pe portarul Senne Lammens de la 11 metri. Intervenția VAR a relevat că atacantul francez a atins mingea de două ori în timpul executării penalty-ului.
Arbitrul a decis să repete lovitura de la 11 metri, iar Mateta a marcat din nou, de această dată într-o manieră regulamentară.
Începând din această vară, în situațiile când executantul atinge mingea accidental de două ori și înscrie, arbitrul va ordona repetarea penalty-ului.
Până acum, dacă se întâmpla o astfel de dublă atingere în timpul penalty-ului, golul era anulat fără opțiunea de repetare. Un exemplu relevant este cel al lui Julian Alvarez: în sezonul trecut de Champions League, la loviturile de departajare dintre Atletico Madrid și Real Madrid, argentinianul a marcat după o dublă atingere, iar reușita sa a fost anulată.
La scurt timp după scandalul de la Madrid, IFAB a anunțat oficial modificarea regulamentului.