Postul din Pipera a dominat competiția în 2025, situându-se în TOP 3 la finalul anului pentru cele mai urmărite evenimente sportive. Echipa națională se află în primele patru, cu FCSB pe ultimul loc.
Anul 2025 s-a încheiat, iar Gazeta Sporturilor continuă tradiția de a prezenta, în decembrie, cele mai captivante clasamente referitoare la transmisiunile sportive din anul recent încheiat.
Analiza este bazată pe datele naționale, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2025, incluzând toate competițiile sportive difuzate, indiferent de post.
Audiențe mai scăzute față de 2024
Dacă în anul anterior cel mai urmărit meci a fost cel din optimile Campionatului European, când România s-a confruntat cu Olanda, având aproape 4,9 milioane de telespectatori, anul acesta cifrele sunt diferite!
Liderul clasamentului este tot un meci al echipei naționale, România – Austria, scor 1-0, pe Arena Națională, unde Virgil Ghiță a adus victoria în ultima fază. Aproape 2,2 milioane de români au urmărut meciul la Antena 1.
Pe locul secund se află meciul România – Bosnia și Herțegovina, cu 1.895.000 de telespectatori, urmat de partida cu Austria, din returul de la Viena, pierdut cu 1-2, care a avut 1.796.000 de telespectatori pe Antena 1.
Antena 1 a dominat audiențele
În 2024, nu mai puțin de 8 meciuri au avut audiențe mai mari decât primul loc al acestui an. Motivul este simplu! În 2025, România nu a participat la un Campionat European, spre deosebire de anul anterior.
Meciurile echipei naționale Under 21 din Campionatul European nu au atras atentia publicului.
Duelul dintre Italia și România, debutul echipei lui Daniel Pancu la Trnava, s-a clasat pe locul 17 în topul general pe 2025, cu aproape 1,1 milioane de telespectatori.
În ceea ce privește TOP 5, pe locul 4 se află meciul Bosnia și Herțegovina – România, transmis de Prima TV, cu 1.556.000 de telespectatori, iar pe 5, rezultatul nesatisfăcător al FCSB în partida cu Shkendija, care a avut 1.446.000 de telespectatori la Antena 1.
TOP 10 audiențe naționale în 2024
| Meciul | Postul TV | Data | Audiența |
| 1. România – Austria | Antena 1 | 12 octombrie | 2.146.000 |
| 2. România – Bosnia și Herțegovina | Antena 1 | 21 martie | 1.895.000 |
| 3. Austria – România | Antena 1 | 7 iunie | 1.796.000 |
| 4. Bosnia și Herțegovina – România | Prima TV | 15 noiembrie | 1.556.000 |
| 5. FCSB – Shkendija | Antena 1 | 30 iulie | 1.446.000 |
| 6. România – Cipru | Prima TV | 10 iunie | 1.434.000 |
| 7. FCSB – Aberdeen | Pro TV | 28 august | 1.372.000 |
| 8. România – San Marino | Antena 1 | 18 noiembrie | 1.285.000 |
| 9. România – Canada | Antena 1 | 5 septembrie | 1.280.000 |
| 10. FCSB – Manchester United | DigiSport | 30 ianuarie | 1.269.000 |
1.017.000 de telespectatoriau urmărit meciul din Superligă dintre FCSB și Dinamo, transmis de DigiSport pe 23 februarie, acest meci fiind cel mai urmărit eveniment sportiv intern din 2025, clasat pe locul 19.
Top 5 audiențe istorice ale meciurilor de fotbal din România
| Meciul | Postul TV | Data | Audiența |
| 1. România – Olanda | Pro TV | 02 iulie 2024 | 4.866.000 |
| 2. FCSB – Chelsea | Pro TV | 07 martie 2013 | 4.746.000 |
| 3. Middlesbrough – Steaua | TVR 1 | 27 aprilie 2006 | 4.700.000 |
| 4. Chelsea – Steaua | Pro TV | 14 martie 2013 | 4.567.000 |
| 5. Franța – România | Pro TV | 10 iunie 2016 | 4.543.000 |
Sursele de informare ale românilor
Un sondaj din 2024 realizat de INSCOP Research (la cererea News.ro) arată că 51,6% dintre români se informează cel mai des din televiziune, 28,3% de pe rețele sociale, 12,7% din site-uri de știri online, 4,8% de la radio și doar 1,3% din ziare/reviste.
Media europeană pentru aceste canale este de 71% pentru televiziune, 40% pentru motoare de căutare, 40% prieteni și familie și 26% platforme video. Singurul canal la care ne aflăm sub media europeană este radioul, cu 37% comparativ cu media europeană de 43%.
7,8 milioane de abonațila servicii de retransmisie TV erau în România la sfârșitul anului 2024, conform ultimelor date statistice publicate de ANCOM, autoritatea de reglementare în domeniul telecomunicațiilor.