FIFA își intensifică prezența în sectorul jocurilor video. După o primă explorare a platformei Roblox, organizația mondială a fotbalului a anunțat un parteneriat cu Netflix pentru a lansa un nou joc sub marca „FIFA” înainte de Cupa Mondială din 2026. Proiectul se va concentra pe platformele mobile și de streaming, semnificând o schimbare de direcție față de consolele tradiționale.
Prin acest parteneriat cu Netflix, FIFA își propune să lanseze un joc video înainte de începerea Cupei Mondiale din 2026, programată pentru data de 11 iunie. Această inițiativă, confirmată anterior de Gianni Infantino, marchează o etapă importantă după colaborarea ruptă cu Electronic Arts în urmă cu doi ani, moment în care seria a fost redenumită EA Sports FC. Noul titlu, dezvoltat împreună cu Netflix, va aborda un gen diferit, fiind destinat platformelor de streaming și mobile.
Conform mai multor surse, ruptura dintre EA și FIFA ar fi fost cauzată de solicitarea forului internațional de a primi 300 de milioane de dolari anual în redevențe.
Netflix și-a ajustat strategia, concentrându-se pe jocuri mobile și jocuri multiplayer de tip „party games”, pentru a-și diversifica oferta. Astfel, prin aceste parteneriate, FIFA se pregătește să intre într-o nouă eră.
De asemenea, FIFA și-a îndreptat recent atenția către platforma Roblox, care este foarte populară printre tineri. Aceasta oferă o varietate de mini-jocuri, dintre care „Super League Soccer” are 9,5 milioane de utilizatori activi lunar și va fi redenumit „Fifa Super Soccer” în curând.

Al Thani, emirul Qatarului (dreapta), alături de Giani Infantino, președintele FIFA (stânga).
Gigantul jocurilor video EA, vândut pentru 55 de miliarde de dolari
Electronic Arts (EA), una dintre cele mai mari companii de gaming din lume, a fost achiziționată pentru 55 de miliarde de dolari. Printre achizitori se numără Fondul Public de Investiții al Arabiei Saudite, Silver Lake și Affinity Partners, o firmă asociată cu Jared Kushner.
EA este responsabilă pentru unele dintre cele mai populare serii de jocuri din istorie. Titlurile de fotbal, cunoscute acum sub numele de EA FC, s-au vândut în 325 de milioane de exemplare începând cu prima lansare din 1993.