Începând cu anul 2026, General Motors ar putea deveni a 11-a echipă din Formula 1, deși compania americană nu va reuși să își construiască propriul motor decât în 2028.
Sezonul actual a început cu tensiune în lumea Formula 1, după ce organizatorii au respins cererea celor de la Andretti de a obține un loc în competiție începând cu anul 2026. Se pare că decizia conducătorilor F1 s-a schimbat, iar presa internațională raportează că General Motors ar putea deveni a 11-a echipă în circuit în următoarele două ani.

În ianuarie, Formula 1 a respins cererea Andretti și Cadillac
La sfârșitul lunii ianuarie, Formula 1 a refuzat oficial cererea combinată a Andretti și Cadillac de a participa în circuit începând cu 2025 sau 2026. Potrivit unor surse, motivele au fost diverse: îndoieli legate de competitivitatea noii echipe, faptul că General Motors nu va putea asigura motoare proprii înainte de 2028 și convingerea că „F1 va oferi mai multă valoare brand-ului Andretti decât vice-versa”.
Se speculează că cele 10 echipe din Formula 1 nu sunt deschise ideii de a aduce o nouă echipă, deoarece acest lucru ar afecta veniturile fiecărei echipe.
Mario Andretti, campion mondial în 1978 la Formula 1 și tatăl lui Michael, fondatorul echipei, a reacționat rapid. „Sunt devastat. Nu am alte cuvinte decât că sunt devastat”, a scris Andretti pe o platformă de socializare.
Formula 1 a reconsiderat: General Motors ar putea deveni a 11-a echipă
Între timp, Michael Andretti a cedat conducerea organizației lui Dan Towriss, care a participat la Marele Premiu din Las Vegas pentru a purta discuții cu liderii F1. Conform presei internaționale, această schimbare a dus la o deschidere față de posibilitatea ca General Motors să devină a 11-a echipă în Formula 1 începând din 2026, cu doi ani mai devreme decât se estima inițial.
„Nu îi cunosc pe toți. Am discutat cu Mario, dar nu am vorbit cu fiul său sau cu alții care sunt implicați. Nu știu cine sunt aceștia. Dar cunosc General Motors, ceea ce este extraordinar”, a afirmat Toto Wolff, șeful Mercedes.
„Discuțiile sunt între FIA, echipă și conducerea F1. Nu este o decizie pe care noi o luăm. Așa cum a spus Toto, dacă aduce beneficii sportului, spectacolului și afacerii, și dacă adaugă valoare din perspectiva sportivă, atunci cu toții suntem de acord”, a adăugat Fred Vasseur, liderul echipei Ferrari.
Cele 10 echipe din Formula 1 sunt McLaren, Ferrari, Red Bull Racing, Mercedes, Aston Martin, Alpine, Haas, RB, Williams și Kick Sauber.