În ultimele săptămâni, discuțiile despre revenirea la motoarele V10 în Formula 1 au câștigat tot mai mult teren.
Directorul Mercedes, Toto Wolff, a transmis conducătorilor Formulei 1 să fie conștienți de riscurile asociate unei astfel de mișcări, în special în contextul posibilei reduceri a duratei de utilizare a motoarelor ce vor fi implementate anul viitor.
Se intenționează ca aceste sisteme de propulsie să fie utilizate pentru o perioadă de minimum cinci ani, dar există șanse ca acest termen să fie scurtat.
Ar trebui să fim atenți, deoarece am atras producători precum Audi prin promisiunea unor motoare hibride ecologice. Ar fi ridicol să anunțăm că vom folosi aceste motoare doar timp de trei ani. Este esențial să fim un partener de încredere, stabilind parametrii clari, astfel încât toți să-și poată planifica strategia. Discutarea schimbării regulilor înainte de implementarea lor nu face decât să dăuneze imaginii Formulei 1. Toate părțile implicate au același interes: să asigurăm succesul sportului, nu doar să ne concentrăm pe rezultate pe termen scurt. Este nevoie de o viziune pe termen lung, cu toți colaborând spre aceeași direcție.
– Toto Wolff
Red Bull a anunțat prima schimbare de piloți în Formula 1
Gruparea Red Bull a confirmat că Yuki Tsunoda îl va înlocui pe Liam Lawson începând cu Marele Premiu al Japoniei, programat să aibă loc săptămâna viitoare.
Lawson a debutat ca pilot pentru Red Bull la începutul sezonului, însă a fost înlocuit după doar două curse, din cauza unor rezultate nesatisfăcătoare. În toate cele trei sesiuni de calificare, nu a reușit să depășească faza Q1, având cele mai slabe performanțe în China, unde a fost cel mai lent în calificări. De asemenea, în cursa de duminică, performanța sa a fost sub așteptări, terminând pe locul 12, iar în sprintul de sâmbătă, s-a clasat pe 14. În prima cursă a sezonului, desfășurată în Australia, Lawson nu a reușit să încheie competiția.