

– Miercuri, 16 aprilie 2025, 15:58 / Actualizat miercuri, 16 aprilie 2025 16:03
Ion Țiriac, cunoscutul om de afaceri, a îmbogățit colecția sa de automobile de lux prin achiziția unei bijuterii rare: Ferrari Daytona SP3, unul dintre modelele cele mai exclusive din seria Icona, cu o producție limitată la doar 599 unități la nivel global.
„Iubirea mea pentru Ferrari datează de mult timp. Am aspirat mereu să includ în colecția mea cele mai semnificative modele din istoria motorsportului, iar Daytona SP3 este exact un astfel de exemplar. Mă bucur să-l pot expune spre admirația publicului în cadrul Țiriac Collection”, a afirmat Ion Țiriac.

Ion Țiriac adăuga 26 de modele Ferrari în colecție!
Odată cu sosirea modelului Daytona SP3, colecția fostului jucător de tenis a ajuns la un număr impresionant de 26 de automobile Ferrari. Aceasta variază de la clasicul Ferrari Dino 246 GT din 1972, până la hypercarul hibrid LaFerrari F150 și exclusivistul 812 Competizione Aperta.
Colecția include, de asemenea, renumitele modele Testarossa, F40, 550 Maranello și exemplare unice precum 458 Speciale Aperta sau 400i, care a fost deținut de Boris Becker.
În 2020, Ion Țiriac a prezentat în mod oficial Ferrari Monza SP2, un alt model din aceeași serie Icona.

Informații despre Ferrari Daytona SP3
Achiziția recentă a lui Ion Țiriac este inspirată de legendarul Ferrari 330 P4, care a câștigat faimoasa cursă de 24 de ore de la Daytona în 1967.
„Impresionează printr-un design sculptural, aerodinamic, cu uși tip fluture, detalii inspirate retro și tehnologii avansate ce oferă o experiență de condus excepțională”, potrivit unui comunicat.
- Sub capotă, Ferrari Daytona SP3 este echipat cu un motor V12 natural aspirat de 6,5 litri, poziționat central-spate, ce dezvoltă 829 CP la 9.250 rpm, având capacitatea de a ajunge la o viteză de peste 340 km/h.
- Astfel, Daytona SP3 devine primul model de serie Ferrari cu motor central, fără asistență hibridă, de la legendara Enzo din 2002 — o raritate în lumea auto contemporană.
- La Daytona SP3, schimbarea vitezelor se realizează în mai puțin de 200 de milisecunde, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se execută în doar 2,85 secunde, datorită preciziei inginerești Ferrari.