În cadrul sedinței Comisiei de Formula 1 a Federației Internaționale de Automobilism (FIA), ce va avea loc săptămâna viitoare, se va dezbate o modificare semnificativă a sistemului de propulsie, ce va fi implementată începând cu anul viitor.
Noile reglementări referitoare la motoare introduc o împărțire echitabilă a puterii între motorul cu combustie internă și sistemul hibrid, care va genera o putere de 350 kW. Cu toate acestea, unii constructori s-au plâns că eficiența regenerării energiei electrice nu este la nivelul așteptat de FIA, ceea ce provoacă dificultăți pe circuitele cu linii drepte mari, precum cele de la Baku (Azerbaidjan) și Monza (Italia).
Modificarea regulamentului privind noile motoare va avea loc din sezonul următor
În simulările efectuate pe aceste circuite, bateria se epuiza la mijlocul liniilor drepte, generând o pierdere bruscă de putere, ceea ce ar putea conduce la situații periculoase. Din acest motiv, Comisia de Formula 1 va lua în discuție actualizarea regulamentului pentru sezonul viitor.
Propunerea este ca, în cadrul calificărilor, puterea hibridă să fie păstrată la 350 kW, iar în cursă să fie redusă la 200 kW. Aceasta va asigura că bateria nu se va descărca rapid, contribuind astfel la o performanță mai stabilă a sistemului de propulsie. Atunci când se va activa modul de atac, care se va realiza manual de fiecare pilot, puterea sistemului hibrid va rămâne la 350 kW.
„Vrem să evităm situațiile în care un pilot ar începe să ruleze liber în mijlocul liniei drepte pentru a recupera energie electrică. Aceasta ar provoca nemulțumiri în rândul piloților și ar fi detrimental pentru desfășurarea curselor.
FIA are la dispoziție toate informațiile necesare, și a lăsa lucrurile neschimbate până la începutul anului viitor ar fi un pas prea târziu. Mai avem 8 luni pentru a reacționa, a declarat Christian Horner, directorul Red Bull Racing.
O perspectiva ceva diferită a fost exprimată de șeful Mercedes, Toto Wolff, care consideră că nu ar trebui să existe astfel de speculații referitoare la modul în care se vor desfășura lucrurile. În opinia sa, acest sport nu ar trebui să adopte modificări rapide, având în vedere că performanța reală a noilor motoare rămâne incertă.