Inovația impresionantă a Chinei care propulsează avioanele de a șasea generație de pe portavionul Fujian

Home » Inovația impresionantă a Chinei care propulsează avioanele de a șasea generație de pe portavionul Fujian

Recent, China a oferit o privire detaliată asupra sistemului modern de lansare a aeronavelor de pe portavionul Fujian, cel mai sofisticat din flota navală a țării.

În imaginile difuzate se poate observa funcționarea catapultei electromagnetice, iar o aeronavă neidentificată a fost lansată de pe puntea navei. Cu toate acestea, raportul a infirmat zvonurile conform cărora Fujian ar deveni operațional în cursul acestui an, explicând că complexitatea ridicată a tehnologiei necesită o perioadă de testare maritimă mai îndelungată decât în cazul portavioanelor Liaoning și Shandong.

Ce cote au stabilit casele de pariuri la bătălia George Simion vs Nicușor Dan, în turul 2 al alegerilor prezidențiale din România

ALEGERI PREZIDENȚIALE

Ce cote au stabilit casele de pariuri la bătălia George Simion vs Nicușor Dan, în turul 2 al alegerilor prezidențiale din România

Tehnologia avansată a Chinei pentru lansarea avioanelor de generație a șasea de pe portavionul Fujian

Videoclipurile au inclus și cadre cu un ofițer de control al traficului aerian de pe navă, responsabil cu autorizarea decolării unei aeronave de pe „poziția unu” a sistemului de lansare. Nu s-au oferit informații precise despre locația sau momentul realizării acestor filmări.

Echipajul a beneficiat de un program intensiv de pregătire pentru utilizarea noii tehnologii. Fujian este doar al doilea portavion din lume dotat cu o catapultă electromagnetică, după clasa americană USS Gerald Ford.

Un analist militar a explicat că acest sistem permite lansarea avioanelor complet încărcate cu combustibil și armament. În viitor, se preconizează testarea unor aeronave precum dronele și avioanele cu aripi fixe destinate misiunilor de avertizare timpurie.

Fujian este primul portavion proiectat și construit integral în China și reprezintă, de asemenea, cea mai mare navă de război cu propulsie convențională din lume, cu un deplasament ce depășește 80.000 de tone.

De la începutul testelor maritime, Fujian — lansat la apă în iunie 2022 — a finalizat șapte serii de teste, însumând 111 zile pe mare. Cea mai recentă campanie de testare a avut loc între 18 martie și 1 aprilie. Deși au existat speculații privind intrarea sa în serviciu în 2025, s-a subliniat necesitatea testării riguroase a echipamentelor complexe de la bord.

Comparativ, Liaoning, portavion obținut prin reconversia unei nave sovietice de tip Kuznetsov, a efectuat zece testări în 13 luni, iar Shandong, construit local și bazat pe un design îmbunătățit, a trecut prin nouă runde de teste în decurs de 19 luni.

Spre deosebire de aceste nave, care folosesc o rampă de tip „ski-jump” pentru decolare, Fujian este echipat cu catapulte electromagnetice, care permit lansarea unor aeronave mai grele și mai mari, precum și o frecvență crescută a zborurilor.

Aceste catapulte sunt mai eficiente energetic și oferă o versatilitate mai mare decât variantele pe bază de abur, utilizate de majoritatea portavioanelor americane. Ele pot lansa inclusiv drone de diverse dimensiuni.

Totuși, sistemul este semnificativ mai sofisticat decât tehnologiile anterioare utilizate de Marina chineză, necesitând un control mult mai precis al unghiului de decolare, al energiei furnizate și o coordonare riguroasă între echipele de la sol și personalul de zbor.

Potrivit surselor, Marina Armatei Populare de Eliberare a Chinei a pregătit deja avioanele J-15T și J-35 pentru operarea de pe Fujian, alături de aeronavele KJ-600, destinate misiunilor de avertizare timpurie și coordonare aeriană.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte Bonusuri

Valabil pentru conturi noi, codurile bonus trebuie introduse la depunere, rotirile și bonusul expiră după 7 zile, suma maximă convertibilă 10.000 Lei.

Doar pentru clienți noi din România. Depunere minimă 50 RON. Rulaj 8x în 14 zile. Cota minimă 1.65. Skrill și Neteller nu sunt eligibile.

Bonusul se acordă doar conturilor noi Betano, până la 1.000 lei, plus alegerea între 125 rotiri gratuite sau pariu gratuit de 30 lei.

Rulaj 1x pentru rotirile inițiale, 650 rotiri la prima depunere, 200 rotiri la a doua depunere cu rulaj 20x.

Cazino - 9999RON +  999 Rotiri Gratuite 

Sport- 600 RON 

   

Sport: 100% până la 400 RON
Cazino:3500RON + 700 Rotiri

Cazino - 3000 RON + Rotiri Gratuite Nelimitate 

100 Free Spins

Cazino  - 3500 RON  + 300 Rotiri Gratuite

Cazino - 6000 RON sau 1500 Rotiri Gratuite la primele trei depuneri!

Pariuri - 75 RON Free Bet.

1000 RON + 800 rotiri + 100 rotiri la verificare

Pariuri & Cazino - 700 RON Bonus, 100 RON Free Bets și 25 Free Spins, 2.200 RON și 680 Rotiri Gratuite

Cazino -  10.000 RON & 1.000 Rotiri Gratuite

Sport - 180 Ron Pariu Gratuit

© 2025 Cote.ro. Toate drepturile rezervate. Operatorul site-ului este OnWeb SRL, companie înregistrată în Romania sub numărul J40/2394/2024 , codul unic de înregistrare 49535260, având sediul în România, Municipiul București, Sector 3, Strada Nerva Traian, nr. 27-33, Intrarea B, Etajul 1, Biroul nr.4. OnWeb SRL își desfășoară activitatea în baza licenței seria L2244216Y001562, emisă la data de 01.05.2024, valabilă până la 01.05.2034, obținută prin Decizia nr. 648 din 25.04.2024, ambele emise de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc.