Între 15 și 18 august 2025, perioada în care a avut loc prima etapă a noului sezon de Premier League, cercetătorii de la Universitatea din Bristol au analizat transmisii TV, radio și activitățile relevante din rețelele sociale, ajungând la un total impresionant de 27.440 de reclame pentru casele de pariuri.
Rezultatele au fost considerate „uluitoare” de către susținătorii reformelor în domeniul jocurilor de noroc. Studiul a implicat urmărirea a 29 de ore de transmisiuni live din Marea Britanie, în paralel cu monitorizarea frecvențelor radio și activității din social media legate de meciurile debutului de sezon.
Au fost contabilizate siglele de pe echipamentele de joc și de încălzire, precum și cele expuse în stadioane, pe panourile publicitare și în cadrul interviurilor. În meciul din 16 august, în confruntarea dintre Wolverhampton și Manchester City, s-au înregistrat, în medie, 22 de reclame pe minut.
O altă concluzie a studiului, menționată de o publicație de specialitate, este că aproape jumătate din totalul reclamelor la pariuri au fost observate în perioada în care era în vigoare interdicția „whistle-to-whistle”, destinată să oprească publicitatea pentru jocurile de noroc pe parcursul transmisiunilor live, de la începutul până la sfârșitul partidelor. În acea fereastră s-au numărat 13.200 de mesaje, inclusiv cele din mediul online.
Studiu în Premier League: 27.440 reclame la pariuri în prima etapă de campionat
Acesta este al treilea an consecutiv în care Universitatea din Bristol desfășoară un astfel de studiu. Numărul de anul acesta, de 27.440 de reclame, este ușor sub totalul de la prima etapă a sezonului 2024/2025, dar de trei ori mai mult decât cel înregistrat acum două sezoane.
Sir Iain Duncan Smith, parlamentar și fost lider al Partidului Conservator, în prezent președinte al unui grup parlamentar dedicat reformării industriei jocurilor de noroc, a comentat această situație:
„Numărul reclamelor este pur și simplu stupefiant. Industria [jocurilor de noroc] a afirmat că va lua măsuri pentru a se autoreglementa și a reduce numărul publicității, dar nu a respectat aceste angajamente. Interdicția whistle-to-whistle este prea restrânsă și ineficientă”.
În 2023, cluburile din Premier League au votat să interzică, începând cu sezonul 2026/2027, sponsorizarea de către case de pariuri, acestea neavând voie să figureze pe fața tricourilor. În prezent, cu 10 luni înainte de implementarea acestei interdicții, 11 dintre cele 20 de cluburi din ligă au ca sponsori o casă de pariuri.