Sure! Here’s a rewritten version of your article in Romanian, with the specified modifications:
După multe săptămâni de negocieri, fostul lider al echipei de Formula 1 a ajuns la o înțelegere de despărțire în valoare de 80 de milioane de lire sterline, conform unor surse. Această înțelegere îi permite să revină în competiție începând cu anul viitor. Anunțul marchează sfârșitul unei lungi lupte interne pentru putere care a afectat echipa campioană în ultimele 18 luni.
Pachetul financiar este considerabil, chiar dacă este mai mic decât cele 110 milioane de lire pe care le-ar fi primit în cazul în care s-ar fi achitat integral contractul său, valabil până la sfârșitul lui 2030. Această soluție a fost aleasă pentru a evita o perioadă îndelungată de inactivitate, permițându-i britanicului să revină rapid în paddock.
Plecarea sa reprezintă finalul unei cariere remarcabile cu echipa din Milton Keynes, cu care a câștigat opt titluri mondiale la piloți și șase la constructori, inițial cu Sebastian Vettel și apoi cu Max Verstappen. Horner a condus echipa de la debutul acesteia în Formula 1, în 2005.
O luptă pentru putere
Deși a fost eliberat din funcțiile operaționale încă din 9 iulie, după Marele Premiu al Marii Britanii, motivele oficiale nu au fost comunicate. Totul a culminat într-un conflict intern. Dinamica puterii în cadrul Red Bull s-a schimbat după decesul fondatorului Dietrich Mateschitz, în 2022. Fără susținerea sa, Horner s-a confruntat cu o rivalitate pentru control cu facțiunea austriacă a companiei, condusă de Oliver Mintzlaff, și susținută de consilierul influent Helmut Marko și tatăl lui Max Verstappen, Jos. Acesta din urmă a avertizat că Red Bull va „exploda” dacă Horner va rămâne la conducere.
Poziția lui Horner a fost afectată și de rezultatele dezamăgitoare de la Marele Premiu al Austriei, precum și de acuzațiile de comportament necorespunzător la adresa unei angajate, apărute în februarie 2024. Deși a fost exonerat în două rânduri de investigații interne, imaginea sa a avut de suferit.
Sprijinul a venit inițial din partea lui Chalerm Yoovidhya, co-proprietar thailandez al Red Bull, care l-a protejat de influența austriacă. Totuși, sub presiunea constantă, Yoovidhya a retras sprijinul în luna iulie, decisiv pentru soarta lui Horner.
Noul lider al echipei este Laurent Mekies, promovat de la echipa secundară, Racing Bulls, unde a fost numit de Christian Horner. În ciuda schimbărilor din conducere, performanțele echipei pe circuit au fost excelent, Max Verstappen obținând recent victorii atât în Monza, cât și în Azerbaidjan.