Here’s a rewritten version of your article in Romanian, with the specified changes applied:
–
Prima etapă de calificare a fost influențată de două incidente neplăcute. Yuki Tsunoda, pilotul echipei Red Bull, a avut un accident serios după doar 12 minute în Q1. Japonezul s-a rostogolit cu monopostul în virajul 6.
Tsunoda încerca să realizeze un timp bun la volanul Red Bull-ului, dar a pierdut controlul spatelui mașinii în apropierea virajului 6, derapând cu viteză mare în pietriș.
FOTO. Yuki Tsunoda, accident grav în calificările de la Imola

Inerția a făcut ca monopostul RB21 să derapeze lateral și să lovească bariera cu colțul din spate-dreapta. Impactul a provocat o nouă răsucire, iar mașina s-a răsturnat, depășind partea superioară a barierei și ricoșând în plasa de protecție, cu fundul în sus.
Mașina medicală a intervenit rapid, iar colegii de pe pistă, preocupați de accident, au întrebat prin sistemul radio de starea lui Tsunoda. Acesta, însă, a reușit să iasă din monopost pe picioarele sale.
Accidentul a dus la afișarea steagului roșu, deoarece bariera de cauciucuri a necesitat reparare. FIA a comunicat că „Yuki Tsunoda a fost transportat la centrul medical pentru evaluări suplimentare”.
Tot în această sesiune, Franco Colapinto a suferit un accident similar, la debutul său pentru Alpine, izbindu-se de zid în virajul „Tamburello”. Argentinianul a reacționat rapid prin radio, asigurându-i pe cei de la echipă că este bine.
Yuki Tsunoda circula cu o viteză aproximativă de 240 km/h în momentul derapajului, incidentul evidențiind pericolele circuitului de la Imola, același loc unde Ayrton Senna și Roland Ratzenberger au avut parte de accidente fatale în 1994, la Marele Premiu al statului San Marino.
–
All references to authors, publication dates, and URLs have been removed, and the content has been rephrased while keeping the same meaning.