
Antena 1 intenționează să sublicențieze mai multe meciuri din cadrul Campionatului Mondial de Fotbal din 2026, având televiziunea națională TVR ca principal competitor. Multe dintre partide vor avea loc la ore târzii, iar postul din Pipera are temeri că audiența va scădea semnificativ, ceea ce ar putea afecta rentabilitatea comercială.
- Partida Turcia – România este programată pentru 26 martie 2026, la Istanbul, pe Beșiktaș Arena. Dacă România se va impune în semifinala cu Turcia, echipa antrenată de Mircea Lucescu va juca meciul decisiv de calificare împotriva câștigătoarei dintre Slovacia și Kosovo.
- Dacă România reușește să câștige ambele partide, își va asigura prezența la Campionatul Mondial, fiind repartizată în grupă cu Statele Unite, Paraguay și Australia.
Numeroase meciuri, inclusiv cele din faza grupelor, vor începe mult după miezul nopții, conform programului anunțat de FIFA.
Mondialul va începe pe 11 iunie și se va încheia pe 19 iulie, fiind organizat în premieră de 3 țări din Emisfera Vestică – SUA, Mexic și Canada, având 48 de echipe participante, împărțite în 12 grupe. Competiția va oferi 104 meciuri pe parcursul a 38 de zile, devenind astfel cel mai lung Campionat Mondial din istorie.
FIFA a stabilit meciuri pentru ore convenabile audienței europene, iar semifinalele și finala mare vor avea loc la o oră favorabilă – 22:00. Cu toate acestea, meciurile ce se desfășoară la ore precum 4:00 dimineața pot reprezenta o provocare pentru televiziunile cu drepturi de difuzare, care încearcă să atragă publicitate.
Antena 1 ar fi investit aproximativ 30 de milioane de euro pentru drepturile TV ale competiției și ar fi dispusă să colaboreze cu televiziunea națională, care a transmis recent cele mai importante competiții internaționale din fotbal.
Începând cu toamna lui 2026, după încheierea Campionatului Mondial, toate meciurile echipei naționale a României vor fi difuzate exclusiv de Antena 1. Prima competiție majoră va fi Liga Națiunilor, programată pentru toamna lui 2026, iar grupurile vor fi formate în urma tragerii la sorți din luna februarie.
Antena 1 a dominat audiențele în 2025
Postul din Pipera a reușit să se impună în fața principalelor competitoare în 2025, ocupând primele trei locuri la nivelul celor mai urmărite evenimente sportive. Echipa națională se află pe primele patru locuri, iar FCSB completează clasamentul.
Analiza s-a realizat în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2025, luând în considerare toate competițiile sportive difuzate, indiferent de postul de televiziune.
- Dacă anul trecut, cel mai urmărit meci a fost confruntarea din optimile de finală ale Campionatului European dintre România și Olanda, cu aproape 4,9 milioane de telespectatori, anul acesta cifrele sunt diferite!
- Meciul de vârf a fost tot un duel al echipei naționale, România – Austria, 1-0, pe Arena Națională, cu 2,2 milioane de români urmărind partida la Antena 1.
- Pe locul doi se află meciul România – Bosnia și Herțegovina, cu aproape 1.895.000 de telespectatori, urmat de partida din tur cu Austria, pierdută 1-2, urmărită de 1.796.000 de români pe Antena 1.
Un sondaj efectuat în 2024 arată că 51,6% din români se informează cel mai frecvent prin intermediul televiziunii, 28,3% utilizează rețele sociale, 12,7% citesc site-uri de știri online, 4,8% ascultă radio, iar doar 1,3% citesc ziare sau reviste. În comparație cu media europeană, care este de 71% pentru televiziune, 40% pentru motoare de căutare și 26% pentru platformele video, România se află sub media europeană doar la radiouri, având 37%, comparativ cu 43% media europeană.
România se află sub media europeană la radiouri, având 37% față de 43% media europeană.