Sure! Here's a rewritten version of the article in Romanian, following your guidelines:
–
Săptămâna viitoare, Salonul Auto de la Munchen (IAA Mobility), un eveniment auto european de prestigiu, va aduna producători din Europa și China într-o competiție captivantă, evidențiind creșterea rapidă a Chinei pe piața vehiculelor electrice.
Analiza realizată de Reuters arată că evenimentul va reprezenta un duel direct între piețele auto din China și Europa.
-
Salonul Auto de la München din 2025, cunoscut oficial ca IAA Mobility 2025, se va desfășura între 9 și 14 septembrie la Messe Munchen, reunind peste 750 de expozanți din întreaga lume și atrăgând mai mult de 500.000 de vizitatori.
-
Salonul Auto de la Munchen are o tradiție îndelungată, fiind organizat pentru prima dată în 1897 sub denumirea de Salonul Auto de la Frankfurt, iar din 2021, a fost mutat în Bavaria și a primit denumirea de IAA MOBILITY.
Volkswagen, Mercedes și BMW versus BYD, Changan și GAC
Companii europene mari precum Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW sau Renault se confruntă cu provocări din partea unor jucători noi și puternici din China, cum ar fi BYD, Changan, GAC și Hongqi. În timp ce europenii pierd teren pe cea mai mare piață auto din lume, China, unde competiția este acerbă, producătorii chinezi își propun să obțină profituri și în Europa.
BYD este un exemplu elocvent: vânzările sale globale au crescut de zece ori în cinci ani, atingând 4,2 milioane de unități în 2024. „Este o competiție între Europa și China. Chinezii doresc să se extindă pe acest teritoriu, iar europenii răspund cu vehicule electrice și soluții software inovatoare”, afirmă un expert din domeniul tehnologiei.

Prezența din China, în creștere cu 40% la IAA
Anul acesta, numărul expozanților chinezi la IAA va fi cu 40% mai mare față de 2023. Hongqi, brandul care a fost favoritul lui Mao Zedong, va prezenta noile modele EHS5, EHS7 și EHS9, în timp ce Chery va lansa brandurile Omoda și Jaecoo. BYD va expune modele premium, inclusiv sedanul plug-in hibrid Seal 6 DM-i Touring și marca Denza. Până în iulie 2025, vânzările BYD în Europa au crescut cu 290%, depășind 84.000 de automobile.
Chiar și tarifele impuse de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice din China nu par să oprească expansiunea acestora. „Europa devine principala piață de creștere pentru producătorii chinezi, în contextul în care SUA este inaccesibilă din motive politice”, explică un consultant internațional de renume.
Producătorii europeni se pregătesc să reacționeze energic. La IAA, BMW va prezenta SUV-ul iX3, primul model din noua serie de vehicule electrice, iar Renault va lansa Clio 6, în timp ce Mercedes-Benz va aduce noul GLC electric. Volkswagen va introduce hatchback-ul electric ID.Polo, care va avea un preț de pornire de sub 25.000 de euro în 2026.
–
If you need further adjustments or have more content to work on, let me know!