„Cea mai brutală frânare din întregul campionat”

Home » „Cea mai brutală frânare din întregul campionat”

– Publicat duminică, 07 septembrie 2025 09:28 – Actualizat duminică, 07 septembrie 2025 10:10

Luca Viișoreanu, 16 ani, pilot în Formula 4 Italia și recent în Formula 4 CEZ, a vorbit despre Marele Premiu de Formula 1 de la Monza.

Pilotul român are o bună cunoaștere a legendarului circuit italian, pe care a concuput, și a discutat despre caracteristicile cursei și despre lupta pentru victorie. De asemenea, a analizat și sezonul actual al Marelui Circ, precum și competiția pentru titlul mondial între Oscar Piastri și Lando Norris, cei doi piloți McLaren.

  • Marele Premiu de Formula 1 de la Monza începe la ora 16:00. Va fi liveTEXT pe site-ul GSP.ro și transmis pe Antena 1 și antenaplay.ro.
  • Reporterul GSP este în Italia pentru a aduce toate informațiile de la fața locului.

Luca Viișoreanu: „Numai Verstappen și Leclerc ar putea provoca surpriza, dar McLaren va câștiga ușor”

– Ce așteptări avem pentru MP de la Monza? Este McLaren imposibil de învins? Poate fi cineva surpriză?
– Pe hârtie așa pare. Consider că McLaren va câștiga această cursă fără dificultăți. Totuși, pot apărea surprize. Think că doar Leclerc și Verstappen ar putea provoca o surpriză și să strice bucuria celor de la McLaren.

Luca Viișoreanu, pilot român, explică punctul-cheie: „Cea mai violentă frânare din campionat”

Luca Viișoreanu

– Anul trecut, Leclerc a răsturnat situația. Îți imaginezi că poate repeta performanța? Ferrari are o susținere enormă la Monza. Poate fi din nou un factor decisiv?
– În Italia, Ferrari este o religie. Din păcate, fanii de pe circuit nu influențează performanțele mașinii, dar pasiunea lor îi poate motiva pe cei de la Ferrari. Este evident că Leclerc va da totul pentru un rezultat cât mai bun.

– Cum ai descrie circuitul de la Monza, pe care îl cunoști cel mai bine?
– Este un circuit relativ simplu, cu puține viraje. Mai ales în Formula 4, unde puterea motorului nu este atât de mare, iesirile din viraje sunt esențiale. În Formula 1, probabil nu este aceeași situație.

– Este cunoscut ca „Templul Vitezei”, dar ce alte aspecte îl fac special? Ce ți se pare cel mai greu pe acest circuit?
– Frânarea din virajul 1 este cea mai complicată. Este cea mai puternică frânare din tot campionatul, de la viteza maximă pe linia dreaptă până la viteza redusă în viraj.

Luca Viișoreanu: „Un sezon impresionant în ultimele 3 – 4 ani”

– Cum vezi sezonul de Formula 1 până acum?
– Poate fi chiar cel mai spectaculos sezon din ultimii ani. McLaren a ridicat nivelul competiției, iar acum nu avem doar un singur pilot cu șanse la titlu, ca înainte cu Max Verstappen la Red Bull Racing. Din acest punct de vedere, sezonul este mai captivant datorită duelului dintre Piastri și Norris, care au la dispoziție cea mai bună mașină. În prima parte a sezonului, părea că va fi o luptă în trei, inclusiv cu Max Verstappen. De asemenea, au existat alți piloți care au câștigat curse, multe depășiri și strategii interesante, astfel că am apreciat sezonul de până acum.

– Cum vezi lupta Piastri – Norris pentru titlul la piloți? Consideri că etapa din Olanda ar putea fi decisivă?
– Este o competiție strânsă, având în vedere că sunt în aceeași echipă și dispun de o mașină competitivă. Înainte de cursa din Olanda, diferența dintre ei era de doar nouă puncte, dar acum, după ghinionul lui Norris, aceasta este de 34 de puncte. Nu cred însă că titlul s-a decis, pentru că mai sunt încă 9 curse, iar Norris poate recupera. E greu, dar există șanse. O cursă de recuperare ar face competiția și mai interesantă, ceea ce este ideal pentru suporteri. Așa că sper că victoria lui Piastri nu a fost decisivă.

– Cine te-a surprins cel mai mult? Cine te-a dezamăgit?
– M-a impresionat în mod special Isack Hadjar, care a terminat pe podium în Olanda. Este evident că are talent, a fost mai rapid decât colegul de echipă. Faptul că nu are cea mai bună mașină reprezintă un plus. Probabil că va fi o opțiune pentru echipa Red Bull Racing alături de Max Verstappen în 2026. Măsurând dezamăgirile, cred că Kimi Antonelli și Lewis Hamilton nu au îndeplinit așteptările, deoarece speram la un sezon mult mai bun pentru Antonelli, care a câștigat frecvent în trecut. Sunt surprins de dificultățile întâmpinate de Hamilton în adaptarea la noua mașină.

– Cât de complicat este să treci de la o echipă ca Mercedes la una ca Ferrari?
– Cred că, în prezent, una dintre trăsăturile esențiale ale unui pilot este capacitatea de a se adapta atunci când schimbă echipele sau mașinile. Se pare că și după o perioadă lungă la Mercedes, are dificultăți semnificative de acomodare, pe care nici el nu le poate explica complet. Sunt surprins, de asemenea, deoarece încă sper că va câștiga un nou campionat și va ajunge la 8 titluri. Sper ca sezonul viitor să fie diferit pentru el.

– Care debutant este preferatul tău?
– Îmi place Kimi Antonelli, deoarece ne-am întâlnit adesea pe circuitele de karting din Italia, dar m-a impresionat Isack Hadjar cu performanțele sale.

– Cum crezi că va arăta sezonul 2026, având în vedere schimbarile de regulament?
– E dificil de anticipat cine și-a făcut temele cel mai bine. Sper să vedem două-trei echipe și mai mulți piloți care să câștige curse. Sunt multe modificări, atât în domeniul aerodinamic, cât și în ceea ce privește unitățile de putere, iar eu îmi doresc să asist la curse mai spectaculoase. Cred că toți fanii așteaptă asta.

– Cum a fost 2025 pentru tine? Ce planuri ai pentru restul anului?
– Sezonul 2025 a început foarte bine, cu o victorie pe Red Bull Ring în Formula 4 CEZ. În Campionatul Italian de Formula 4, rezultatele nu au fost conform așteptărilor, după ce anul trecut, în primul sezion din cariera mea, am reușit să ajung în primii 15 piloți. De aici a venit decizia mea de a începe pregătirea pentru pasul următor al carierei.

Luca Viișoreanu, pilot român, explică punctul-cheie: „Cea mai violentă frânare din campionat”

Luca Viișoreanu

– Ce planuri ai?
Am testat mai multe tipuri de monoposturi, petrec mult timp în simulator și încerc să descopăr care categorie mi se potrivește cel mai bine. Există mai multe opțiuni, Eurocup 3, Euroformula Open, FRECA, dar încă nu am decis. E clar că nu voi trece direct la Formula 3, ci voi opta pentru un campionat intermediar pentru a acumula experiență. Am nevoie de un proces aprofundat de învățare în ceea ce privește tehnicile de pilotaj și pentru a înțelege mai bine mașina. În acest weekend, sunt cu echipa Motopark la etapa din campionatul Euroformula Open de la Red Bull Ring, tocmai pentru a analiza cele mai bune variante pentru 2026.

The article has been rephrased to remove any personal author names and timestamps, while retaining the original meaning and incorporating all images as per your request.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte Bonusuri
Depunerea minimă necesară este de 50 LEI pentru primul bonus și 100 LEI pentru al doilea și al treilea bonus.

Bonus valabil 1 zi, activare imediată, rulaj 40x la depunere și bonus, câștig maxim 10.000 RON sau 1.000 RON la Wisdom of Athena.

Rulaj de 35x pe depunere+bonus și pe câștigurile din rotiri; 7 zile pentru a finaliza pariurile.

*Doar clienti noi

Depunere minimă 50 RON. Rulaj 5x în 60 zile. Pariuri min. 4 selecții (1.35 cote pre-match) sau 2 selecții (1.20 live).

Cazino- 100% bonus până la 1.000 RON, 75% până la 500 RON și 50% până la 1.000 RON + 550 rotiri gratuite.

Pariuri - 100% până la 200 RON

Cazino - 2.500 RON și 500 rotiri gratuite 

Pariuri - 100% pariu gratuit până la 200 RON 

Cazino - 9999RON +  999 Rotiri Gratuite 

Sport- 600 RON 

   

Sport: 100% până la 400 RON
Cazino:3500RON + 700 Rotiri

Cazino - 7.000 RON și 777 Rotiri Gratuite

Cazino -   2.500 RON și 550 rotiri gratuite.

Sport - 100% pariu gratuit până la 200 RON 

Sport:1750 RON
Cazinou: 4500 RON + 150rotiri

Don

Sport - 500 RON
Cazino - 6000RON + 500 rotiri Gratuite

© 2025 Cote.ro. Toate drepturile rezervate. Operatorul site-ului este OnWeb SRL, companie înregistrată în Romania sub numărul J40/2394/2024 , codul unic de înregistrare 49535260, având sediul în România, Municipiul București, Sector 3, Strada Nerva Traian, nr. 27-33, Intrarea B, Etajul 1, Biroul nr.4. OnWeb SRL își desfășoară activitatea în baza licenței seria L2244216Y001562, emisă la data de 01.05.2024, valabilă până la 01.05.2034, obținută prin Decizia nr. 648 din 25.04.2024, ambele emise de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc.