


Noul model Dacia Bigster a captat atenția cititorilor unei publicații irlandeze, care a dedicat un articol în care laudă mașina.
Jurnaliștii au testat Dacia Bigster timp de o săptămână, fiind impresionați de spațiul interior, raportul calitate-preț și manevrabilitatea acesteia. Totuși, o singură critică a fost adusă, referitoare la lipsa configurației hibride cu sistem de tracțiune integrală.
Impresiile jurnaliștilor: „Este cea mai bună mașină completă”

În analiza lor, jurnaliștii au comparat modelul Bigster cu vehicule precum Volvo 245GL, Jeep, Hyundai Tucson, Kia Sportage și Toyota RAV4.
O primă observație a fost legată de amplul spațiu pe care îl oferă Bigster, punctând că este o mașină cu cinci locuri, în loc de șapte:
„Bigster este impunător, având un design pătrățos care contribuie la o vizibilitate excelentă și la un caracter practic.”
Dacia își propune să fie o alternativă europeană la Jeep, fără a avea prețul premium al acestuia, și, în același timp, dorește să ofere mașini cât mai funcționale.
Discuția a continuat cu întrebarea dacă un model cu șapte locuri ar fi mai practic. În timp ce dimensiunile ample ale portbagajului (612 litri, extins la 677 litri fără motorul hibrid) sugerează altceva, directorul Dacia a explicat că transformarea modelului ar necesita o reproiectare costisitoare.
Bigster se dovedește a fi foarte eficient pentru patru persoane, chiar și pentru cele cu statură mai mare, cu spațiu suficient în mijlocul banchetei din spate. Totuși, familiile vor regreta că ancorele Isofix sunt disponibile doar pentru cele două locuri laterale din spate.
Interiorul este conceput cu un accent pe costuri, asemeni modelului Duster, predominând materialele plastice de calitate inferioară, cu câteva excepții la elementele frecvent utilizate, cum ar fi volanul și selectorul de viteze. Aceasta aduce un sentiment de confort și lux neobișnuit pentru un vehicul din această categorie, față de Duster.
De asemenea, jurnaliștii au remarcat eficiența consumului de combustibil al SUV-ului românesc.
Motorul hibrid, împărtășit cu Renault, este o unitate de 1,8 litri, oferind o putere de 155 CP și un consum excelent. O medie de 5,6 litri la 100 km pentru o mașină de dimensiuni generoase precum Bigster este excelent; în comparație, un Kia Sportage similar a avut un consum de peste 7,0 litri pe 100 km.
Greutatea redusă a Bigster-ului, de 1.487 kg, este înfățișată ca un avantaj, fiind mai ușor chiar decât unele hatchback-uri medii.
– Concluzie jurnaliștii irlandezi

„Puterea este adecvată, deși nu este impresionantă, iar cutia de viteze poate fi uneori obstructivă, dar Bigster răspunde bine majorității situațiilor.”
Este un vehicul confortabil, deși zgomotul anvelopelor se face simțit pe drumuri în stare proastă. În oraș, condusul pare mai agitat, dar se îmbunătățește la viteze mai mari”, au mai adăugat jurnaliștii.
„Apoi, ajungem la momentul decisiv.”

În concluzie, jurnaliștii subliniază că Dacia Bigster este cel mai accesibil SUV complet disponibil pe piață.
„Așadar, un model complet echipat, precum Journey, cu toate dotările moderne, costă 38.285 de euro. Deși nu este extrem de ieftin, este totuși cu aproximativ 7.000 de euro mai puțin decât un Hyundai Tucson hibrid sau un Toyota RAV4. Dacă renunțați la motorul hibrid, puteți opta pentru o versiune manuală pe benzină de 1.2 litri, cu un preț sub 30.000 de euro.”
„Bigster oferă un echilibru rar de performanță, costuri accesibile și caracter, având totodată un aspect atractiv. Totuși, cea mai mare lipsă rămâne tracțiunea integrală, dar există opțiuni disponibile pentru viitor.”
Ceea ce rămâne este o întrebare cheie: care este cea mai bună mașină completă din Irlanda? Deocamdată, Bigster ocupă această poziție.”