În 2017, Leapmotor, un producător auto chinez mai puțin cunoscut, a lansat modelul LP-S01, un coupe electric cu un design neobișnuit. Până în 2025, compania a devenit un jucător important pe piața vehiculelor electrice din China, datorită unor modele precum T03, concurent al Dacia Spring, și C11, un crossover electric. Acum, producătorul, care colaborează cu grupul Stellantis, se pregătește să introducă primul sedan electric din gama sa.
În octombrie 2023, Stellantis a achiziționat 20% din acțiunile Leapmotor pentru 1.5 miliarde de euro. Leapmotor a fost fondat în 2015 în Hangzhou, iar în mai 2024, cele două companii au lansat Leapmotor International, cu un parteneriat de 51:49 în favoarea Stellantis, un conglomerat apărut din fuziunea Fiat-Chrysler cu PSA Group din Franța.
Sub marca Stellantis, sunt fabricate, printre altele, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, Fiat, DS, Opel, Peugeot, Lancia, Maserati și Jeep. Este al patrulea mare producător auto din lume, după Toyota, Volkswagen și Hyundai.
GALERIE FOTO. Prezentarea modelului B01, primul sedan electric de la Leapmotor

Modelul care urmează să fie lansat de Leapmotor se numește B10, fiind prezentat recent la Salonul Auto din Shanghai.
B10 are un aspect similar cu modelul B01, iar cei de la carscoops remarcă că nu este nimic „extraordinar”, ci este „practic, dacă dorești doar să te deplasezi din punctul A în punctul B”.
Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China a publicat un catalog de reglementări pentru consultare publică, iar modelul B01 este inclus în acesta. Publicul poate trimite observații în perioada 17–23 aprilie. Includerea în acest catalog reprezintă un pas esențial în procesul de reglementare care permite comercializarea unui model în China.
Modelul B01 are o viteză maximă de 160 km/h și este echipat cu un singur motor electric, disponibil în două variante: de 177 și 214 cai putere. Ambele baterii vor fi de tip LFP (litiu-fier-fosfat).
Până în prezent, informațiile privind autonomia vehiculului nu sunt disponibile. Designul mașinii este minimalist, specific vehiculelor electrice, incluzând faruri înguste și o bandă LED, precum și o secțiune inferioară a barei de protecție vopsită în negru.
Prețul este foarte accesibil, estimat între 13.000 și 20.000 de dolari, similar cu celelalte automobile electrice din China.
Modelul va fi disponibil și în România, alături de celelalte mașini fabricate de Leapmotor, existând mai mulți dealeri autorizați în diferite județe. Programul „Rabla” poate fi utilizat pentru achiziția unei mașini noi.
În ultima săptămână din martie, Leapmotor a vândut 5400 de vehicule în China, fiind al patrulea pe piața auto electrică din țară, după BYD, Xpeng și Li Auto, având cu 1800 de mașini mai mult decât Tesla.