–
Campionul mondial Max Verstappen și-a exprimat îngrijorarea pentru viitorul Formulei 1, mai ales în ceea ce privește perspectiva desfășurării curselor pe ploaie. Declarația olandezului a venit în contextul Marelui Premiu al Belgiei, al cărui start a fost amânat cu 80 de minute din cauza ploilor torențiale la Spa-Francorchamps.
Imediat după finalul cursei, pilotul Red Bull și-a manifestat nemulțumirea față de așteptarea prelungită, după care pista s-a uscat rapid, iar concurenții au trecut la pneuri slick încă din primele etape ale cursei. Verstappen consideră că acest trend în sport va privi fanii de la „curse clasice pe ploaie” în viitor.
Max Verstappen despre cursele pe ploaie: „Condițiile erau acceptabile dacă am fi fost pe pistă”
„Consider că este regretabil pentru toți. Dacă lucrurile continuă așa, nu vom mai avea parte de curse clasice pe ploaie, care, în opinia mea, sunt încă posibile. Chiar și cu ploaia căzută după startul inițial, condițiile erau acceptabile dacă am fi fost pe pistă”, a spus Verstappen.
Unul dintre motivele nemulțumirii sale este și alegerea setărilor pe care el și echipa Red Bull le-au aplicat pentru cursa de la Spa. După sprintul câștigat de Verstappen, echipa a crescut nivelul de apăsare aerodinamică a monopostului, anticipând o cursă pe ploaie duminică.
„Am decis să ne pregătim pentru o cursă pe ploaie, așa că întreaga noastră strategie a fost afectată. În mod realist, locul trei ar fi fost maximul pe care l-am fi putut obține. Am fost foarte aproape de asta, dar în același timp am observat din nou slăbiciunile mașinii noastre. Este o problemă greu de rezolvat acum”, a afirmat Max Verstappen.
De ce vedem tot mai rar Formula 1 pe ploaie
La începutul primului tur de încălzire, directorul de cursă a arborat steagul roșu, iar mașinile s-au retras la boxe pentru mai bine de o oră. Au revenit pe pistă odată cu îmbunătățirea condițiilor și, după alte patru tururi în spatele mașinii de siguranță, cursa a început efectiv.
Motivul întârzierii nu a fost atât apa de pe pistă, care ar fi fost gestionată fără probleme de pneurile intermediare, ci perdeaua de apă și vizibilitatea redusă pentru piloții din spate.
Această problemă a existat dintotdeauna, dar s-a agravat cu introducerea actualei generații de mașini de Formula 1, care depind mult de efectul de sol. Din cauza acestui efect, podelele extrem de puternice și difuzorul proiectează o cantitate mare de apă în aer, reducând semnificativ vizibilitatea piloților din spate.
FIA a încercat să rezolve problema prin teste cu apărători de noroi montate pe diferite mașini, dar metoda nu a adus schimbări semnificative. Programul a fost abandonat, deoarece s-a constatat că problema provine de la podele, nu de la pneuri, care, la rândul lor, proiectează o cantitate considerabilă de apă în aer.