Sure! Here’s a rewritten version of the article in Romanian, with the requested adjustments:
Dacia a reușit o performanță rar întâlnită într-un context dificil pentru piața auto, anume creșterea prețurilor și a vânzărilor. Datele recente indică o majorare a prețurilor de 48%, însoțită de o creștere a vânzărilor de 19%.
Prețurile autoturismelor noi în Germania, între 2019 și 2024, au crescut cu 40%, iar vânzările au scăzut cu 22%, conform unui studiu efectuat de JATO Dynamics.
Dacia înregistrează cifre record într-o perioadă complicată pentru industria auto din Germania: creștere de 19% a vânzărilor
Dacia este singura marcă care a reușit să înfrunte tendințele negative. Deși prețurile au crescut cu 48% în perioada luată în considerare, marca românească a reușit să se mențină pe un trend ascendent în vânzări.
Deși raportul nu menționează în mod direct compania, toate indiciile sugerează că se referă la Dacia. Prețul mediu al unei tranzacții este de 15.000 de euro, exact cât costă un model de la această marcă.
Un alt indiciu despre succesul vânzărilor Dacia este faptul că Sandero a fost cel mai bine vândut model de mașină în Europa în 2024.
Oferta Daciei include prețuri atractive și mașini accesibile
Dacia s-a făcut remarcată pe piața auto din Europa datorită prețurilor accesibile și a modelelor simple, potrivite pentru clasa de mijloc.
În prezent, Dacia se menține ca cea mai ieftină marcă din fiecare segment, într-un moment în care prețurile au crescut semnificativ. Aceasta va influența piața germană, afectată recent de scumpiri.
-
Sandero are un preț de bază de 12.490 euro, considerat excelent pentru un hatchback.
-
Spring EV se vinde la 16.900 euro, fiind cea mai accesibilă mașină electrică din Germania.
-
Jogger, un model hibrid între SUV și break, începe de la 17.990 euro.
-
Duster, SUV-ul emblematic, pornește de la 18.990 euro.
-
Bigster va avea un preț de început de 23.990 euro.
Piața auto din Germania a înregistrat scumpiri constante între 2019-2024, cu o creștere medie a prețului unei mașini noi de aproape 40%, în timp ce vânzările au scăzut drastic cu 22%. Este important de menționat că doar o parte din această creștere este atribuită vehiculelor electrice.
Deși salariile au crescut cu 24%, germanii nu optează pentru mașini noi din cauza prețurilor mari, aceste vehicule fiind cu 11% mai puțin accesibile comparativ cu acum cinci ani. Tot mai mulți germani aleg mașini second-hand sau leasing.
Industria auto ar putea pierde clienți din toate categoriile sociale, dacă se va concentra tot mai mult pe cei cu venituri mari.