

Lewis Hamilton (40 de ani), septuplul campion mondial în Formula 1, a avut un weekend dezolant la Marele Premiu al Spaniei, terminând pe locul 6 și numind cursa „cea mai proastă experiență din carieră”.
Pilotul de la Ferrari a pornit de pe poziția a cincea, având un start promițător și reușind să-l depășească pe George Russell în primul viraj. Totuși, problemele de echilibru și lipsa de aderență pe spate l-au făcut să piardă rapid poziții.

Hamilton, un weekend de neuitat în Barcelona. Britanicul a terminat pe locul 6
După cursă, Hamilton a răspuns cu răspunsuri scurte presei, arătând vizibil afectat și precizând că nu înțelege ce s-a întâmplat cu mașina și că „merge acasă” înainte de următoarea etapă din Canada.
„Ce să spun? A fost o zi foarte proastă și nu am nimic de spus. A fost o zi complicată.
Când a fost întrebat dacă echipa poate găsi soluții după dezamăgirea din Spania, el a adăugat: „Sunt convins că nu vor reuși, probabil că am fost eu de vină”.
„Nu e nimic altceva de spus. A fost o cursă groaznică. Nu are rost să explic. Nu este doar vina ta. Pur și simplu nu știu ce să afirm”, a declarat Hamilton pentru Sky Sports F1.
„Nu am nici cea mai mică idee de ce a fost atât de rău. A fost cea mai proastă cursă din punct de vedere al echilibrului. Zero lucruri pozitive.”, a concluzionat Hamilton.
Leclerc, podium surpriză. Ce urmează pentru Ferrari
După doar 9 tururi, Hamilton a primit instrucțiuni de la echipă să-i cedeze locul colegului său Charles Leclerc, care avea un ritm superior.

Lewis Hamilton și Charles Leclerc, în duel direct
În timpul cursei, Hamilton a continuat să piardă poziții, fiind depășit chiar și de Nico Hulkenberg pe final. Deși a terminat pe locul 6 după penalizarea lui Max Verstappen, britanicul a fost profund dezamăgit de performanța mașinii și a afirmat că nu există nimic pozitiv de menționat după această cursă.
În timp ce Hamilton a avut un weekend de nerecuperat, colegul său de la Ferrari, Charles Leclerc, a reușit să urce pe podium, după ce l-a depășit pe Max Verstappen la reluarea cursei după Safety Car. Leclerc a declarat că este mulțumit de rezultat, dar că performanța generală a echipei necesită îmbunătățiri.
Ferrari pregătește upgrade-uri pentru modelul SF-25, destinate să rezolve problemele de aderență pe spate care l-au afectat pe Hamilton, însă acestea vor fi disponibile cel mai probabil la Marele Premiu al Austriei.