




Două informații interesante vor atra atenția pasionaților de Dacia, marca accesibilă care a fost preluată de Renault în 1999.
Primul detaliu important este numirea, începând cu 1 septembrie, a lui Katrin Adt, provenită de la Mercedes, ca nou CEO al mărcii.
Această alegere are ca scop îmbunătățirea performanței Dacia și, mai ales, faptul de a face față provocării electrificării brandului, a declarat Fabrice Cambolive, director în cadrul grupului Renault.
Un alt anunț important: Dacia a lansat un nou motor, hibridul G 150 4×4, care combină un motor turbo pe benzină de 140 CP cu un motor electric, având o putere totală de 154 CP.
Sub conducerea lui Denis Le Vot, Dacia a devenit o marcă recunoscută, cu un portofoliu de produse diversificat, atrăgând un număr tot mai mare de clienți. Îi mulțumesc lui Denis pentru realizările sale și îi urezi bun venit lui Katrin Adt, a cărei experiență va fi un avantaj pentru Dacia.
– Un oficial din cadrul grupului Renault

Schimbări la conducerea Dacia
Începând cu 1 septembrie 2025, Denis Le Vot nu va mai conduce Dacia, funcție pe care a ocupat-o din ianuarie 2021. În acești aproape cinci ani, el a reușit să transforme brandul românesc într-o veritabilă bijuterie a grupului Renault.
Sub conducerea sa, Dacia a pătruns pe segmentul C, o zonă cu cerere ridicată în Europa. De exemplu, modelul Duster se află în segmentul B+, având dimensiuni la limitele acestuia.
Pentru a aborda mai bine acest segment, Denis Le Vot a implementat platforma CMF-B pentru viitoarele modele Dacia, chiar dacă unii din echipă doreau o platformă dedicată, conform publicației Largus.
Atragerea clienților către Dacia

La sosirea sa, Denis Le Vot a găsit un plan deja avansat. Astfel, în primăvara anului 2021, Dacia a lansat primul său model electric, Spring, la un preț competitiv: sub 14.000 €. La finalul anului 2021 a apărut modelul Jogger în showroom-uri.
Deși nu a avut nevoie să intervină mult asupra acestor modele deja finalizate, el a fost mai implicat în noul Duster III, care aduce modificări semnificative de stil. Noul model păstrează dimensiunile Duster II, dar are un design complet nou. Le Vot l-a delegat pe David Durand să conducă proiectul de stilizare.
Strategia lui Denis Le Vot pentru Dacia
El a fost responsabil de stilizarea exterioară a mărcii din 2020, reușind să facă modelele mai atractive fără a depăși bugetul. Duster III rămâne una dintre cele mai căutate mașini, prețul crescând semnificativ față de predecesorul său: cu aproximativ 1.700 €.
„Dacia va continua să fie ceea ce este și va oferi modele fiabile și competitive, fiind o alegere inteligentă în ceea ce privește raportul calitate-preț. Scopul a fost să facem Dacia o mașină atrăgătoare, utilă și ecologică. Modelele noi Dacia au o personalitate distinctă care le face mai dorite. Alegerea unei Dacia nu se mai bazează doar pe preț, ci pe atractivitatea mașinii”, a afirmat Denis Le Vot.

Modelul Bigster: viitorul Dacia
Modelul Bigster va permite Dacia să își extindă oferta. Cu o lungime de 4,57 m, acest crossover se încadrează în segmentul C. În ianuarie 2025, au fost înregistrate peste 17.000 de vânzări, iar 80% dintre cumpărători provin de la concurență.

Hibridizarea în modelele Dacia a avut un impact pozitiv asupra vânzărilor, 69% din vânzările modelului Bigster fiind atribuite motorizării Hybrid 155.
Planurile Dacia pentru viitor: modelul C-Neo

Dar Bigster nu este singurul model Dacia din segmentul C, Denis Le Vot a și aprobat proiectul C-Neo.
Aceasta va include o berlină și un break cu aspect de crossover, destinat pieței europene. Este așteptat să fie lansat în jumătatea anului 2026 și se va poziționa deasupra modelului Jogger.