

Scandalul izbucnit sâmbătă seară pe San Siro, în prelungirile meciului AC Milan – Lazio 1-0, a fost rezolvat astăzi printr-un comunicat al Comisiei Arbitrilor Italieni (AIA). S-a decis că arbitrul Giuseppe Collu a acționat corect când nu a acordat o lovitură de la 11 metri pentru oaspeți, iar cel care a greșit este VAR-ul, Aleandro Di Paolo, care nu va mai fi delegat.
S-a încheiat controversa legată de faza din prelungirile meciului, când jucătorii și staff-ul tehnic al lui Lazio au protestat vehement pentru un penalty refuzat împotriva lui AC Milan, în minutul în care scorul era 0-1. În careul rossonero, Strahinja Pavlovic a blocat mingea cu brațul stâng, la șutul lui Alessio Romagnoli, iar arbitrul Collu a acordat inițial corner.

Faza provocatoare din careul lui AC Milan, în care mingea a fost atinsă cu cotul de Pavlovic la șutul lui Romagnoli.
AIA: „Decizia finală a arbitrului pe teren e corectă, dar VAR-ul a greșit”
După revizuirea fazei la monitor, arbitrul a semnalizat fault în atac asupra lui Adam Marusic, ignorând penalty-ul solicitat de laziali pentru henț la Pavlovic.
Înainte de a analiza reluările, Collu a acordat cartonașe roșii antrenorului de la AC Milan, Massimiliano Allegri, și asistentului lui Lazio, Marco Ianni, în urma unei dispute verbale ce a escaladat.
Conform AIA, arbitrul a judecat corect pe teren, dar VAR-ul a comis o eroare.
„Deși prestația lui Collu a fost, în general, apreciată, Di Paolo ar urma să fie suspendat, AIA având motive să spună că nu trebuia să cheme arbitrul la monitor pentru a verifica incidentul.”
Collu: „Brațul e departe de corp, dar fundașul a fost faultat”. AIA afirmă că „interpretarea e incorectă”
Intervenția VAR a fost considerată o greșeală procedurală, riscând să influențeze decizia arbitrului, conform Sportmediaset.it.
Colu a sancționat un fault când, de fapt, ar fi trebuit să acorde un corner, așa cum a decis inițial, susține AIA. Cu toate acestea, există un aspect important în interpretarea lui Collu privind incidentul.

Faza din careul milanez, ilustrează mingea atinsă cu cotul de Pavlovic.
Explicând public decizia, arbitrul a afirmat: „Brațul e departe de corp, dar fundașul a fost faultat”. Totuși, analiza AIA a concluzionat că „această interpretare e incorectă.
Nu a existat un fault asupra fundașului lui Milan, iar penalty-ul solicitat de Lazio nu a fost justificat. Decizia corectă ar fi fost reluarea jocului cu un corner pentru Lazio.”