La noi, impresia lăsată de meciuri precum FCSB – Craiova nu este atât despre fotbal, cât despre alte întâmplări colaterale.
Cele două echipe care au pierdut joi în Europa, fără a marca, nu aveau cum să ofere un adevărat spectacol duminică, în confruntarea directă. Acest lucru s-a și întâmplat, iar, deși au avut momente de joc, acestea s-au pierdut printre deciziile VAR, declarațiile, controversele și chiar unele abordări jurnalistice menite să stârnească confuzie. Vom analiza toate acestea pe rând.
Care este motivul pentru care fanii nu au venit la meci?
Numai 11 mii de spectatori pe un stadion care poate găzdui de cinci ori mai mulți este un semn îngrijorător. În trecut, confruntările FCSB – Craiova atrăgeau cu ușurință 35-40 de mii de fani, chiar și în cazul meciurilor sold-out. De ce s-a întâmplat asta acum? Nu din cauza vremii, ci din cauza jocului echipei FCSB.
La meciul cu Young Boys au fost 25 de mii de spectatori, iar înfrângerea a determinat mulți dintre aceștia să stea acasă. Cu o bere în față, cum au fost acuzați de conducerea clubului roș-albastru. Totuși, acești conducători uită că acești consumatori de bere de acum sunt fostii suporteri care, în ultimii doi-trei ani, au investit milioane de euro în conturile campioanei!
Pentru ce se discută mai mult decât se joacă?
În mod normal, o astfel de afirmație nu ar trebui să vină din partea unui jurnalist cu experiență. Ar trebui să ne bucurăm că se discută mult, având subiecte de comentat. Jocul, oricât de puțin ar fi, se încheie repede, dar discuțiile de după meciuri rămân, oferindu-ne teme de dezbatere și de scris.
Totuși, când subiectele sunt aceleași și unii se victimizează în legătură cu arbitrajul (cu greșeli de ambele părți, nu doar într-o direcție, cum se susține), iar celălalt, strategul cunoscut, se laudă cu jucătorii sau își justifică deciziile în locul antrenorilor, totul devine monoton, pentru că deja este previzibil….
Sufragerie – redacție – stadion
Poate nu este cel mai colegial, dar devine extrem de deranjant când, ca deținător de drepturi, organizezi un studio la stadion, invitând analiști îmbrăcați elegant, iar după câteva minute de la începutul programului, în loc să ceri opiniile invitaților despre meci, faci abrupt anunțul că „îl avem la telefon pe….bună seara, domnule GB!”.
Și minute întregi, pe ecran apar, din spatele unei cabine luxoase, tribunele goale ale arenei, în timp ce cea mai ascultată voce din România pronunță opinii de sufragerie. Pentru un astfel de act jurnalistic, nu era necesară prezența atâtor oameni la stadion; analizele tactice puteau fi discutate și din redacție.
Poate că lumea s-a schimbat, iar unii, precum subsemnatul, nu mai sunt în ton cu vremurile, neînțelegând rigorile ratingului și prioritățile din domeniul jurnalismului. A suna constant și din toate colțurile același personaj este elementul care conferă un gust special la mâncarea pe care o considerăm un preparat culinar deosebit.