Sure! Here’s a rewritten version of the article in Romanian, following your instructions:
–
Presa din Anglia a realizat o recenzie a noului model lansat de Dacia: Bigster.
Publicația The Telegraph a fost impresionată de designul exterior, performanța și prețul accesibil al mașinii. Dacia a dezvăluit modelul Bigster la salonul auto de la Paris, în octombrie 2024. Prețul de pornire în România este de 23.000 de euro.
The Telegraph a evaluat Dacia Bigster și a concluzionat: „Este superior în toate aspectele”
„Dacia a ridicat standardele cu Bigster, un SUV din segmentul C bine conceput, care oferă mai mult la un preț mai mic, datorită unui design inteligent și atenției la detalii, ce impresionează familiile cu venituri variate.
Într-o după-amiază în munții din spatele Marsiliei, peisajul stâncos îmi captivează privirea, în timp ce motorul funcționează lin sub capotă. Aștept să servesc un prânz simplu, dar hrănitor și gustos.
Introduceți noul Dacia Bigster, un nume interesant pentru o ofertă accesibilă și consistentă într-una dintre cele mai căutate categorii de automobile din Europa: SUV-ul de familie, cu vânzări anuale de peste trei milioane de unități, reprezentând peste 23% din totalul vânzărilor.
Era logic ca Dacia, parte din cadrul Renault din 1999, să-și extindă conceptul de «esențialitate» în segmentul crossover. Cel mai recent model Duster, lansat anul trecut, se îndreaptă bine în categoria SUV-urilor B, în timp ce hatchback-ul Sandero este cel mai vândut auto din Europa. Anul trecut, Dacia a înregistrat un record de 31.704 vehicule vândute în Marea Britanie, depășind Citroen, Cupra, Honda și Mazda la un loc, aproape dublu față de vânzările Fiat și apropiindu-se de cele 57.967 de înmatriculări ale Renault.
Care este secretul acestui succes? O parte din răspuns poate fi găsită în declarațiile lui Denis Le Vot, directorul executiv al Dacia.
„În 2019, prețul mediu al unui SUV din segmentul C era de 29.000 €. Anul trecut, a ajuns la 38.000 €. Aceasta se datorează parțial pandemiei, crizei de aprovizionare, costului energiei și altor factori,” subliniază el. „Mașinile sunt prea scumpe și oamenii devin mai precauți în privința achizițiilor.”
Astfel, Dacia a decis să revină la prețuri mai accesibile. În Marea Britanie, modelele încep de la 24.995 de lire sterline. Chiar și cele mai scumpe variază sub 30.000 de lire, iar opțiunile de finanțare pornesc de la 350 de lire pe lună, cu un avans de 350 de lire, având în vedere că aceste prețuri sunt un început pentru majoritatea modelelor competitore.
Acest lucru se aplică și Bigster-ului? Răspunsul este un nu răsunător. Din exterior, pare un vehicul atrăgător și robust, cu panouri din plastic gri pe praguri și în jurul arcurilor roților.
Dar ce ne oferă interiorul? Dacia a investit timp pentru a colecta opiniile a 400 de clienți germani, întrebându-i ce le place și ce nu la mașinile SUV din segmentul C.
Astfel, au rezultat un panou de instrumente eficient, cu comenzi pentru scaune încălzite și un volan încălzit… Așteptați, scaune încălzite pe un Dacia?
„Scaune încălzite?” Sigur. Altfel, clienții optează pentru alte mărci. Aceste caracteristici sunt „esențialitatea” segmentului C. Nu ne adresăm segmentului premium, ci respectăm dorințele celor care achiziționează anual mașini în acest segment fără a face compromisuri,” afirmă Le Vot.
Există și elemente de design ingenios, precum cotiera din spate, care include suporturi pentru pahare și sloturi pentru smartphone-uri, dar și soluții utile pentru bagaje. Există chiar și opțiuni pentru camping, precum un pat dublu.
Experiența de condus a Dacia reflectă „esențialitatea”; Bigster se comportă perfect ca mașină de familie, ideală pentru drumuri școlare, excursii, vizite sau cumpărături. Le Vot conchide: „Este cu adevărat la baza segmentului C.”
Printre opțiunile de motorizare se numără un motor pe benzină mild-hybrid de 1,2 litri cu trei cilindri, care dezvoltă 138 CP în versiune cu tracțiune față și 127 CP în cea 4×4, alături de un hibrid de 1,8 litri cu 153 CP, disponibil la lansare.
Acest hibrid utilizează o transmisie automată fără ambreiaj, cu două motoare și un sistem sofisticat, ajutând la o experiență fluidă în timpul condusului.
Atunci când se conduce pe diferite tipuri de drumuri, Bigster se descurcă bine. Caroseria se înclină în viraje, dar rămâne sub control, iar confortul călătoriilor pe distanțe lungi este remarcabil.
Direcția oferă un răspuns bun, fiind echilibrată și precisă. Deși frânarea începe cu un mic joc, odată activată, se simte puternică și progresivă.
Îmbunătățirile față de modelele anterioare sunt vizibile, iar Bigster se ridică împotriva tuturor așteptărilor. Aceasta este concluzia publicației The Telegraph.
-
Pe scurt: Dacia Bigster Hybrid 155 Journey
-
Caroserie: SUV cu cinci uși, segment C
-
Preț: de la 24.995 £ (29.245 £ modelul testat)
-
Viteză maximă: 112 mph, 0-62 mph în 9.7 sec
-
Consum: 60.1 mpg (WLTP Combinat), 58.9 mpg în test
-
Motor și cutie de viteze: 1.8 litri, patru cilindri, benzină aspirată, transmisie automată fără ambreiaj, tracțiune față
-
Putere/cuplu maxim: 153 CP @ 5.300 rpm/129 lb ft @ 3.000 rpm
-
Emisii CO2: 105 g/km (WLTP Combinat)
-
Concurenți: Suzuki Vitara, de la 26.949 £, cu o viteză maximă de 121 mph, 0-62 mph în 9.5 sec; Nissan Qashqai, de la 30.135 £ – crossover de familie de dimensiuni similare, dar mult mai costisitor.