

Aproape trei sferturi dintre cluburile din Premier League încurajează fanii cu probleme financiare să achiziționeze produse promoționale pe credit. Această situație a apărut în contextul în care prețul unor tricouri depășește 100 de lire sterline!
Se estimează că 14 din cele 20 de echipe din Premier League oferă scheme de tipul „cumpără acum, plătește mai târziu”, precum Clearpay sau Klarna. Însă experții atrag atenția că suporterii ar putea ajunge să cheltuie bani pe care nu îi au!

Tricoul de acasă al lui Virgil van Dijk, căpitanul campioanei Liverpool
Deputata laburistă Stella Creasy, care pledează pentru stabilirea unor reguli clare în acest sector, a menționat recent: „Niciun club de fotbal nu ar trebui să participe la schemele «cumpără acum, achită mai târziu» până când acest sector nu va fi reglementat corespunzător.”
„Dacă echipele sunt îngrijorate că echipamentele nu mai sunt accesibile fanilor, de ce nu reduc prețurile?”
Dacă echipele sunt preocupate de accesibilitatea echipamentelor pentru suporteri, de ce nu își ajustează prețurile?”, Spuneau reprezentanții echipelor, cu excepția lui Manchester City, Arsenal, Brighton, Fulham, Bournemouth și Burnley, care nu folosesc asemenea scheme.
Echipamentele de fotbal devin extrem de scumpe, și cred că suntem toți de acord. E ridicol. Pe măsură ce tricourile replică devin mai populare și mai bine realizate, cumpărarea tricourilor originale va pierde din importanță.
Suporter nemulțumit de prețurile exorbitante
O analiză recentă a pieței arată că nouă cluburi vând în acest sezon replici ale tricourilor pentru meciurile de acasă la prețul de 85 de lire sterline (aprox. 98 de euro).

Așa arată cele trei rânduri de echipament ale lui Manchester United pentru sezonul 2025-2026
Cu personalizări, cum ar fi numele jucătorilor sau emblema clubului, costul unui tricou poate depăși 100 de lire sterline (116 euro) în magazinele în care se vând articole ale cluburilor Manchester United, Newcastle și Liverpool!