
Liverpool, campioana Angliei, contestă în continuare decizia de anulare a golului marcat de Virgil van Dijk în derby-ul cu Manchester City (0-3), când scorul era 0-1.
Virgil van Dijk a reușit să egaleze cu o lovitură de cap, după un corner executat de Mohamed Salah, dar reușita a fost anulată în urma unei analize VAR. Arbitrii au decis că Andy Robertson, coechipierul olandezului, era în ofsaid și a influențat faza decisivă.
Scorul a fost deschis de Erling Haaland (29), iar apoi Nico Gonzalez (45+3) și Jeremy Doku (63) au majorat diferența, stabilind rezultatul final la 3-0. Totuși, antrenorul lui Liverpool, Arne Slot, a contestat decizia arbitrilor și clubul a depus o plângere la PGMOL (Asociația Arbitrilor Profesioniști din Premier League).
Liverpool invocă legea 11 din regulament
Conform publicației Daily Mail, Liverpool a recurs la legea 11 din regulament, care stipulează că „un jucător în ofsaid în momentul în care mingea este jucată sau atinsă de un coechipier este sancționat doar dacă intră în joc activ prin:
- Influențarea jocului prin jucarea sau atingerea mingii pasate de un coechipier
- Obstrucționarea unui adversar astfel încât acesta să nu poată juca mingea
- Încercarea de a-i lua mingea adversarului
- Tentativa de a juca mingea aflată în apropiere, atunci când această acțiune îl afectează pe adversar
- Efectuarea unei acțiuni evidente care influențează capacitatea adversarului de a juca mingea
Liverpool a solicitat clarificări de la PGMOL cu privire la motivul pentru care arbitrul VAR, Michael Oliver, a considerat că Robertson a comis o abatere, având în vedere că Donnarumma nu a fost împiedicat în tentativa sa de a respinge mingea.
PGMOL susține că decizia anulării golului a fost „simplă și corectă”
Campioana din Premier League l-a contactat pe Howard Webb, șeful PGMOL, plângându-se că Oliver ar fi trebuit să discute cu Chris Kavanagh pentru a recomanda o revizuire a fazei, întrucât decizia a fost considerată „subiectivă”, nu factuală. PGMOL a afirmat însă că decizia a fost „simplă și corectă”.
Argumentul arbitrilor este că, deși Robertson nu a jucat mingea, abașarea sa a influențat portarul Donnarumma, care nu a putut clarifica traiectoria mingii până când aceasta nu l-a depășit pe jucătorul lui Liverpool. Așadar, întrebarea dacă Donnarumma ar fi parat sau nu lovitura de cap este considerată irelevantă.