Sure! Here’s a rewritten version of the article in Romanian, following your guidelines:
UEFA se pregătește pentru o transformare majoră în transmiterea competițiilor europene începând cu 2027, cu platforme de streaming ca Netflix, Amazon și Disney+ gata să preia drepturile exclusive pentru meciuri.
UEFA este pe cale să schimbe modul în care fanii din întreaga lume urmăresc competițiile europene. Conform unor surse, organizația va propune în cadrul următoarei licitații pentru drepturile TV pentru perioada 2027-2033 o nouă opțiune globală, atrăgând astfel atenția gigantilor din streaming.
Drepturile pentru meciurile din Liga Campionilor ar putea fi achiziționate de platformele de streaming
Această inovație va permite unei platforme să difuzeze în exclusivitate un meci pe etapă din competițiile europene, sprijinind astfel digitalizarea și extinderea internațională a fotbalului.
Informații din surse apropiate procesului sugerează că UEFA și cluburile europene vizează aproximativ 5 miliarde de euro pe sezon din veniturile generate de drepturile TV și comerciale, o creștere semnificativă față de cele 4 miliarde de lire sterline din actualul ciclu.
Licitația este programată să fie lansată oficial pe 13 octombrie, prin UC3, o entitate creată în colaborare între UEFA și cluburile de fotbal europene.
În cadrul întâlnirii generale a cluburilor europene, președintele UEFA, Aleksander Ceferin, a evidențiat potențialul noului model de a contribui la dezvoltarea fotbalului european.
„Acest parteneriat va duce la o creștere a jocului. Cu Relevent [agenția de marketing] alături de noi, formăm o echipă puternică care ne va ajuta să realizăm acest obiectiv. Împreună, construim ceva unic și ambițios, pentru a oferi un fotbal captivant, inovator și accesibil,” a spus Ceferin.
Ceferin a subliniat că țintesc „extinderea principalelor surse de venit” și atragerea unor noi fani, precum și implicarea unor audiențe diverse.
„Dorim să inspirăm noi fani să urmărească competițiile noastre și să creștem implicarea cu audiențe noi, în contextul unui peisaj media și al drepturilor de transmisie în continuă schimbare. Folosind din plin platformele digitale, vom aduce jocul mai aproape de toți ca niciodată.”