Petrolul Ploiești se află în mijlocul unui scandal cu compania de ticketing IaBilet, care a gestionat vânzarea abonamentelor și biletelor pentru echipa prahoveană până de curând. IaBilet acuză clubul ploieștean de neplata unei sume de 750.000 de lei și a inițiat un proces împotriva acestuia. ♦ Gazeta Sporturilor a discutat cu directorul IaBilet, Răzvan Manta, după ce oficialii clubului au acuzat furnizorul de scăderea vânzărilor de bilete și abonamente. Detaliile situației sunt prezentate mai jos.
Miercuri seara, după ce clubul a anunțat două transferuri noi, Robert Sălceanu și Rafinha, un mesaj din partea IaBilet a apărut în comentarii, acuzând clubul de datoria de 750.000 de lei.
Moderatorii Paginii de Facebook au intervenit rapid, ștergând comentariul, dar situația este mult mai complexă și va fi decisă în instanță.
„Apreciem că ne ștergeți comentariile. Ne-ar plăcea să ne returnați cei 750.000 de lei. Ne vedem în instanță curând. Și în presă. #țepariigalbeni”, a fost mesajul inclus de IaBilet la postarea clubului, care a fost șters imediat.
Comentariul IaBilet de la postarea celor de la Petrolul / foto: Facebook
Petrolul a fost acționată în instanță
Un indiciu clar că situația este complexă este deschiderea dosarului la Tribunalul București, cu IaBilet ca reclamant și ACS Petrolul 52, împreună cu Cristian Fogarassy, oficial al clubului, ca pârâți.
Procesul dintre Petrolul și IaBilet / foto: Portal Just
GSP a vorbit cu reprezentanții IaBilet: „Am zis să îi ajutăm, iar ei lucrau pe la spate”
Răzvan Manta, directorul IaBilet, a prezentat detalii despre poziția companiei în această dispută. El acuză oficialii clubului, în special pe Cristian Fogarassy, de nerespectarea obligațiilor contractuale.
„Am semnat un contract cu ei, când erau într-o situație financiară critică. Am oferit un ajutor, plătind anticipat bilete pentru meciuri viitoare, cu scopul de a recupera banii din vânzările de bilete. Am lăsat și jumătate din încasări pentru a-i ajuta să continue activitatea. Au fost momente când am fost rugați să nu oprim finanțarea pentru că aveau nevoie de bani”, explică el.
„Le-am dat o nouă formă de creditare și am cumpărat și alte bilete în avans. Cu toate acestea, când a venit momentul vânzării de abonamente pentru sezonul 2025-2026, continuau să amâne, găsind diverse motive, în timp ce aveau o înțelegere cu un alt site de bilete”, adaugă Manta.
Manta afirmă că clubul nu a reziliat contractul, și că pretențiile lor erau nejustificate, dat fiind că clubul avea o datorie de 750.000 de lei.
Directorul IaBilet: „Și-a luat niște bani pe sub mână ca să ne scoată pe noi”
„Am bănuiala că s-au primit sume de bani pentru a ne marginaliza. Au refuzat să-și onoreze datoria și au încercat să ne câștige timp cu diverse justificări”, a continuat el.
S-a insistat pe necesitatea achitării datoriei și o propunere de eșalonare a plăților a fost respinsă de club. Această situație a dus la decizia de a merge în instanță.
„Spun că nu le-am promovat evenimentele? Este fals. Am investit pentru a promova și a vinde bilete. Problemele cu deschiderea caselor de bilete au fost sporadice, iar lipsa unei strategii revine clubului, nu companiei noastre”, a concluzionat Manta.
Comunicatul emis de Petrolul, după acuzațiile aduse
După acuzațiile aduse de IaBilet, oficialii Petrolului Ploiești au emis un comunicat în care își expun perspectiva. Aceștia acuză IaBilet pentru numărul mic de bilete și abonamente vândute, subliniind că rezilierea contractului a fost determinată de mai multe deficiențe.
„Un fost partener comercial a ales să ne denigreze public. ACS Petrolul 52 se află în procedură de concordat preventiv, iar rezilierea contractului cu IaBilet a fost cauzată de o serie de neîmpliniri, inclusiv nepromovarea evenimentelor și deschiderea tardivă a caselor de bilete”, au declarat reprezentanții clubului.
„Clubul a propus achitarea unei tranșe de 75% și o restanță până în decembrie 2025, dar IaBilet a refuzat. Ne va lăsa justiția să decidă în această speță.”
– comunicat Petrolul