



Publicat pe 07 aprilie 2025, 17:45 / Actualizat pe 07 aprilie 2025 17:59
BYD, liderul chinez în domeniul automobilelor electrice, a lansat marca sa premium Denza în Europa! Conform informațiilor disponibile, prețul inițial pentru modelele Denza va depăși 72.000 de euro, valoare asociată celui mai scump model BYD disponibil pe piața europeană.
Introducerea mărcii premium Denza este o parte integrantă a strategiei celor de la BYD de a-și extinde influența în Europa și de a concura cu marii producători germani, precum BMW și Mercedes.

Automobile din gama premium, cu prețuri pe măsură!
Grupul chinez nu a oferit detalii suplimentare despre strategia sa comercială și planurile de produse pentru Europa. Cu toate acestea, se anticipa că prețul modelului Denza, care nu a fost încă prezentat, va fi și mai mare decât cel de 72.000 de euro, un preț asociat cu cel mai scump model comercializat de BYD în Europa!

Unele surse indică că printre vehiculele care vor ajunge în Europa se numără Denza D9, un monovolum de lux cu 7 locuri, precum și Denza Z9 și Z9 GT, un sedan și o variantă de estate, respectiv Denza N9, un SUV de înaltă performanță. Vânzările mărcii în Europa ar putea începe în a doua jumătate a anului.
Denza Z9 GT, un rival pentru Porsche Panamera
Denza Z9 GT se va număra printre modelele importante, având potențialul de a concura direct cu Porsche Panamera. „Marca se bazează pe prețuri mai competitive decât cele ale rivalilor tradiționali de lux, ceea ce ar putea constitui un avantaj semnificativ pe piața europeană”, afirmă experții din domeniu.

În conformitate cu anumite surse, modelele Denza vor fi produse în China, deși BYD are planificată deschiderea primei sale fabrici de asamblare în Europa, situată în Ungaria, în octombrie 2025.
O a doua fabrică BYD, care va fi amplasată în Turcia, ar urma să înceapă producția în martie 2026. Odată ce va deveni complet operațională, BYD va putea produce până la 500.000 de vehicule pe an în Europa.
În 2023, BYD a înregistrat vânzări globale de peste 4,2 milioane de vehicule, dintre care mai mult de 90% au fost comercializate în China. Vânzările automobilelor marca Denza, cândva un parteneriat între BYD și Mercedes, dar care acum este complet proprietatea BYD, au contribuit cu doar 3% la totalul vânzărilor grupului chinez.

În 2024, BYD a obținut o cotă de 2,8% pe piața automobilelor electrice din Europa, având în vedere introducerea unor modele hibride, în efortul de a-și mări cota de piață.