

– Publicat la data de 06 noiembrie 2025.
O reclamă pentru „Dacia Duster” a fost amplasată pe marginea terenului în timpul unui meci memorabil, Dinamo – FC Liverpool, cu scorul 1-2, desfășurat în București, pe stadionul „23 August”, pe 25 aprilie 1984, în returul semifinalei Cupei Campionilor Europei. Dacia Duster în 1984? Cum a fost posibil acest lucru, având în vedere că modelul pe care îl cunoaștem astăzi a început să fie comercializat abia în 2010? Pare o eroare, dar nu este!
Cine vizionează înregistrarea integrală a celui mai important meci din istoria clubului Dinamo, nu va avea dificultăți în a observa reclamele amplasate pe două panouri în apropierea băncilor de rezerve. Pe partea stângă se găsea „Dacia Duster”, iar pe partea dreaptă „Dacia Duster 4×4”.
Pe lângă reclamele locale cum ar fi Prono Expres, Loz în Plic, Azomureș, Gerovital, Confex, Hotel București, Tarom, și-au făcut loc și reclame internaționale, precum Rank Xerox, Pepsi. Totuși, cele mai vizibile reclame erau cele la „Dacia Duster”.
4semifinale de Cupa Campionilor Europeni au jucat echipele din România. Dinamo a fost prima în ediția 1983-1984, iar Steaua a participat în următoarele trei semifinale din edițiile 1985-1986, 1987-1988 și 1988-1989.
Dacia Duster din 1984 era, de fapt, un ARO!
Statul român exporta în 1984 o mașină denumită „Dacia Duster” către piața britanică, dar era vorba despre un vehicul de teren, „ARO 10”, fabricat în Câmpulung Muscel.
ARO 10, care a intrat în producție în România în 1980, era un vehicul de tip 4×4, având piese de la Dacia. Această mașină era inspirată din Renault Rodeo și Citroen Mehari.
Dacia Duster din anii '80 a avut vânzări modeste
Primele unități au fost vândute pe piața britanică în anii 1981-1982. Între 1982-1983, modelul a fost prezentat la diverse târguri auto, inclusiv „London Motorfair”, fiind promovat ca „cel mai ieftin 4×4 de pe piață”.
Modelul era accesibil, dar existau probleme legate de obținerea pieselor de schimb.
Vânzările acelui vehicul au fost sub așteptări în Marea Britanie între 1984-1986, iar din 1987 a fost oprit importul acestui model românesc, care nu a reușit să concureze cu Suzuki SJ sau Lada Niva.
„SUV”-ul românesc a fost comercializat sub numele original de „ARO 10” pe piețele din Franța, Italia, Germania Federală, Spania, Grecia, Cipru, dar și în diverse țări din Africa și Orientul Mijlociu. Vânzările au fost slabe, iar producția a fost încheiată spre finalul anilor '80.