

– Publicat sâmbătă, 16 august 2025, 11:11 / Actualizat sâmbătă, 16 august 2025, 11:12
Invitat la GSP Live, primarul interimar al Bucureștiului, Stelian Bujduveanu, a abordat subiectul Stadionului Dinamo fără ezitare.
Bujduveanu a discutat despre infrastructura de transport care va deservi zona și a menționat că procedurile pentru obținerea autorizației de construire sunt în curs de desfășurare, cu sprijin din partea autorităților locale.
Edilul a subliniat că planurile includ și o stație de tramvai denumită după Dinamo. De asemenea, el propune o parcare supraterană la autobaza Floreasca ca soluție pentru traficul din zonă.
Stelian Bujduveanu despre Stadionul Dinamo: „Să aibă fonduri și să-l construiască cât mai repede”

- Construcția noului stadion cu 25.000 de locuri din Ștefan cel Mare va implica o cheltuială de peste 100 de milioane de euro, iar finalizarea proiectului este estimată la circa 3 ani.
„În primul rând, vreau să-i informez pe toți dinamoviștii că vom construi o stație de tramvai cu numele «Dinamo»”, a declarat Bujduveanu, la GSP Live.
„Am informații și despre stadiul stadionului. Am discutat cu primarul sectorului 2, Rareș Hopincă. Autorizația de demolare a fost emisă, ceea ce este o veste bună.
Va trebui să deviăm o țeavă de apă și canalizare de la Apa Nova, după care se va putea emite autorizația de construire. Aceasta revine sectorului 2.
Din partea noastră, există suport constant. Nu sunt singurii care au beneficiat de aceste măsuri. Gândiți-vă la Rapid sau la Ghencea; toate s-au realizat pe vechile amplasamente. S-au extins. Legislația este favorabilă acestui proces.
Conform regulamentului de urbanism, există zone sportive în acea regiune, deci nu există impedimente legale. Sperăm că vor avea resursele necesare și că proiectul va fi realizat cât mai repede,” a continuat primarul.
Acest proiect ar completa infrastructura sportivă, iar între inelul central și inelul median ar putea exista o infrastructură sportivă extinsă.
Zona de sud necesită îmbunătățiri. Noroc cu sectorul 4 pentru Berceni Arena, dar trebuie să investim și în infrastructura sportivă pentru sporturi care nu necesită gheață. Aceasta este o problemă majoră.
De asemenea, nu avem conexiuni eficiente de drumuri pe inelul median, ceea ce generează blocaje în București pe timpul evenimentelor sportive. Momentan, nu dispune de alternative pe sud.
– Stelian Bujduveanu
„Parcare de 500 de locuri, dar încurajăm transportul în comun”
Ce măsuri se iau pentru a gestiona traficul în zonă după finalizarea noului Stadion Dinamo?
„Există soluții. În primul rând, Stadionul Dinamo este amplasat strategic, având acces la tramvai, autobuz și metrou. Astfel, este optim din perspectiva transportului public.
Locația este similară cu Basarabia, Barbu Văcărescu și Floreasca, însă la o distanță de jumătate de kilometru sau un kilometru spre nord. Cu toate acestea, amplasamentul rămâne același. Soluția ideală ar fi revitalizarea unui proiect anterior al administrației, care prevede un parcaj suprateran la autobaza Floreasca, cu cel puțin 500 de locuri.
Acest număr nu este suficient pentru cerințele unui eveniment de asemenea amploare, dar încurajăm participanții la evenimentele sportive să utilizeze transportul în comun. Am extins rutele de transport public pentru a facilita accesul pe timpul nopții, am colaborat cu Poliția Locală și Jandarmeria, conștientizând beneficiile pe care aceste evenimente le aduc comunității, a subliniat Bujduveanu.