Proiect interesant al Parlamentului European: UE se pregătește să interzică un material vital pentru industria auto.

Home » Proiect interesant al Parlamentului European: UE se pregătește să interzică un material vital pentru industria auto.

Un material esențial pentru performanța și eficiența din industria auto, fibra de carbon, ar putea fi interzis în construcția automobilelor, conform unei propuneri recente a Parlamentului European.

Documentul sugerează includerea fibrei de carbon pe lista materialelor considerate periculoase, alături de substanțe precum mercurul, cadmiul sau cromul hexavalent, toate cunoscute pentru efectele lor toxice asupra sănătății, deși fibra de carbon nu a prezentat riscuri dovedite pentru sănătate. Dacă proiectul va fi aprobat la nivelul Uniunii Europene, interdicția ar urma să intre în vigoare începând cu 2029.

Reacții de furie din partea constructorilor și pasionaților

Fibra de carbon, în special în industria auto, este apreciată pentru raportul dintre rigiditate și greutate, fiind mai ușoară decât aluminiul sau oțelul, dar și mai rigidă, aspecte ce o fac ideală pentru vehiculele de performanță, cum ar fi cele din Formula 1.

În ultimii ani, utilizarea acesteia s-a extins și în alte domenii, precum aviația sau energia regenerabilă, în special în construcția turbinelor eoliene.

În sectorul auto, fibra este integrată în caroseria multor modele performante. Compania BMW a fost printre primele care au folosit această tehnologie în construcția vehiculelor electrice încă din 2013. Alte mărci, precum Tesla și Hyundai, au adoptat de asemenea fibra de carbon, alături de producători de mașini sport sau hypercaruri, precum McLaren și Bugatti.

Producția globală de fibră de carbon este dominată de trei companii japoneze — Teijin, Toray Industries și Mitsubishi Chemical — care dețin împreună peste 50% din piață. Totuși, o parte considerabilă din această producție este destinată pieței europene, unde industria auto reprezintă aproximativ 20% din cererea totală.

Reacțiile au fost puternice. Producătorii auto și pasionații din domeniu și-au exprimat nemulțumirea față de propunerea legislativă din Parlamentul European, considerând-o lipsite de fundament și în contradicție cu tendințele globale de a construi vehicule mai ușoare și mai sigure.

Până în prezent, proiectul se află doar în stadiul inițial, însă, dacă presiunile cresc, acesta ar putea fi reevaluat sau retras complet.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte Bonusuri

Bonusuri și rotiri gratuite sunt disponibile doar pentru jocuri de cazino. Rulajul trebuie îndeplinit într-o perioadă de 30 de zile.

Depunerea minimă necesară este de 50 LEI pentru primul bonus și 100 LEI pentru al doilea și al treilea bonus.

Codurile bonus trebuie introduse la fiecare depunere pentru activarea ofertei.

Depunere minimă 50 RON, rulaj 7x depunere + bonus la cote minime de 1.80. Se aplică termeni suplimentari.

Sport: 500 RON
Cazino:1000RON

Cazino -  10.000 RON & 1.000 Rotiri Gratuite

Sport - 180 Ron Pariu Gratuit

Cazino - 3.000 RON și 600 Rotiri Gratuite pentru sloturi Amusnet.

Cazino - 7.000 RON și 777 Rotiri Gratuite

Cazino - 9999RON +  999 Rotiri Gratuite 

Sport- 600 RON 

   

Cazino - 100% Bonus până la 5.000 RON și 170 RON cashback

Don

Sport - 500 RON
Cazino - 6000RON + 500 rotiri Gratuite

Cazino- 100% bonus până la 1.000 RON, 75% până la 500 RON și 50% până la 1.000 RON + 550 rotiri gratuite.

Pariuri - 100% până la 200 RON

© 2025 Cote.ro. Toate drepturile rezervate. Operatorul site-ului este OnWeb SRL, companie înregistrată în Romania sub numărul J40/2394/2024 , codul unic de înregistrare 49535260, având sediul în România, Municipiul București, Sector 3, Strada Nerva Traian, nr. 27-33, Intrarea B, Etajul 1, Biroul nr.4. OnWeb SRL își desfășoară activitatea în baza licenței seria L2244216Y001562, emisă la data de 01.05.2024, valabilă până la 01.05.2034, obținută prin Decizia nr. 648 din 25.04.2024, ambele emise de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc.