Sure, here’s a rewritten version of the article in Romanian, with all the required modifications:
Mihai Bordeanu, directorul general al Dacia pentru Europa de Sud-Est și lider al grupului Renault în România, subliniază că menținerea impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA) pentru companiile cu afaceri ce depășesc 50 de milioane de euro va influența negativ proiectele de investiții ale industriei auto din România.
Dacia are în desfășurare diverse proiecte de dezvoltare, iar unele dintre acestea riscă să fie afectate de noile măsuri fiscale implementate de Guvern, potrivit lui Mihai Bordeanu, care, în calitate de președinte al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), face apel la Guvernul Bolojan.
„Înțelegem pe deplin provocările cu care se confruntă țara noastră din cauza deficitului bugetar crescut, dar nu putem permite ca recuperarea acestui deficit să fie pusă în sarcina companiilor care generează venituri în România, angajează zeci de mii de oameni și au contribuit substanțial la plasarea României pe locul 6 în Uniunea Europeană ca nivel de producție a autovehiculelor”, a declarat Mihai Bordeanu.
Printre proiectele de investiții pe care Dacia le planifică se numără lansarea a două noi modele la Mioveni în următorii ani și extinderea capacităților uzinelor.
Este important de menționat că, fără contribuția de peste 14% la PIB și 35% din exporturile naționale, România ar suferi o evoluție economică negativă, afectând totodată și cei peste 800.000 de angajați care depind direct și indirect de sectorul auto.
Nemulțumirile șefului Dacia
„În ultima săptămână, am observat eliminarea și ulterior reintroducerea impozitului minim, plus înființarea unei noi taxe pentru afiliați. Aceste schimbări reflectă indecizia și imprevizibilitatea mediului politico-economic din România, care va afecta grav activitatea de afaceri și investițiile”, a adăugat Bordeanu, menționând că deja s-au pierdut oportunități.
„Continuarea proiectelor în condiții fiscale imprevizibile și necompetitive este imposibilă. În ultima perioadă, am pierdut deja multe inițiative în sectorul auto din România, iar cu actualele modificări fiscale nesustenabile, continuitatea proiectelor nu mai poate fi garantată”, a declarat președintele ACAROM.
Din perspective ACAROM, menținerea impozitului minim pe cifra de afaceri pentru companiile cu venituri de peste 50 de milioane de euro are un impact sever asupra întregii industrii auto, reducând atât competitivitatea, cât și atragerea de noi investiții.
Conform rapoartelor, Dacia și Ford Otosan sunt printre cele mai mari companii din România, aflându-se în top 5 exportatori și fiind printre cei mai importanți angajatori din economie.
Nou director general pentru Dacia
Renault a anunțat luni numirea lui Katrin Adt (53 de ani), fostă vicepreședintă a Mercedes-Benz, ca director general al mărcii Dacia.
Decizia face parte dintr-o reorganizare a echipei de conducere, implementată sub noul director de grup, Francois Provost. Katrin Adt o va înlocui pe Denis Le Vot, care va părăsi compania, fiind considerat un posibil candidat pentru rolul de CEO al Renault.
- Renault l-a desemnat pe Fabrice Cambolive, actualul director al mărcii Renault, în funcția de director de creștere al grupului. În luna iulie, Francois Provost a fost numit CEO după plecarea neașteptată a fostului director Luca De Meo.