Repetă Red Bull greșelile făcute de Honda în MotoGP? Ce dezvăluie primele două etape din Formula 1.

Prestația slabă a lui Liam Lawson în primele etape ale sezonului 2025 din Formula 1 subliniază teoria conform căreia Red Bull își dezvoltă monopostul în întregime în funcție de cerințele lui Max Verstappen.

Pilotul olandez are un stil de conducere distinctiv, care necesită o parte frontală bine echilibrată, poate cu prețul stabilității pe spate. Stilul său implică frânarea anticipată în viraje, generând o tendință de subvirare, dar acest lucru este compensat de aderenta excelentă a părții frontale, permițându-i lui Verstappen să fie extrem de precis și fluid în curbe, menținând astfel o viteză superioară în acestea.

Având în vedere performanțele lui Verstappen în ultimii ani, devine evident de ce Red Bull își concentrează eforturile pe nevoile acestui campion mondial. Această abordare îi permite lui Verstappen să depășească limitele mașinii și să obțină adesea rezultate remarcabile care altfel ar fi imposibile.

Spre deosebire de Verstappen, coechipierii săi se confruntă frecvent cu o mașină care nu se aliniază stilului lor de pilotaj, ceea ce duce la rezultate dezamăgitoare. Aceasta a generat nemulțumire în rândul conducerii de la Red Bull, care nu ezită să își schimbe rapid pilotul secund, sperând că va găsi un înlocuitor care să se adapteze modelului creat pentru Verstappen.

„Dezastru!” » Italienii, NEMILOȘI cu Ferrari, după Marele Premiu al Chinei: „Una dintre cele mai negre pagini din istoria echipei”

FERRARI

„Dezastru!” » Italienii, NEMILOȘI cu Ferrari, după Marele Premiu al Chinei: „Una dintre cele mai negre pagini din istoria echipei”

Max Verstappen a făcut deja 5 „victime” la Red Bull

Există indicii că Liam Lawson ar putea fi următorul pilot înlocuit de Helmut Marko și Christian Horner, iar aceasta s-ar putea întâmpla în curând. Destinul neozeelandezului ar putea fi decis în zilele următoare, existând șansa reală ca el să își piardă locul la Red Bull înainte de Marele Premiu al Japoniei de săptămâna viitoare.

Dacă se va întâmpla acest lucru, el va deveni al cincilea pilot care părăsește echipa de când Max Verstappen a început să concureze pentru „Tauri”. Până acum, „victimele” olandezului au fost Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, Alex Albon și Sergio Perez, acesta din urmă fiind cel care a rezistat cel mai mult, concurând timp de patru ani alături de Verstappen, înainte de a fi înlocuit cu Lawson la începutul sezonului 2025.

Această strategie a echipei Red Bull seamănă mult cu filosofia adoptată de Honda în MotoGP la sfârșitul deceniului trecut. Atunci, japonezii își construiau motocicletele în funcție de cerințele lui Marc Marquez, obținând rezultate foarte bune până la accidentarea acestuia la începutul sezonului 2020.

Repetă Red Bull greșeala făcută de Honda în MotoGP? Ce trădează primele două etape din Formula 1

Max Verstappen în standurile celor de la Red Bull

Accidentarea spaniolului a evidențiat gradul de dependență al celor de la Honda față de el.

Ulterior accidentării lui Marquez, piloții Honda au avut dificultăți în a ajunge în fruntea clasamentului, iar dezvoltarea motocicletei a stagnat în comparație cu mărcile europene, deși pandemia a jucat un rol semnificativ, complicând colaborarea dintre fabricile din Japonia și echipele europene, similar cu experiențele Yamaha și, într-o măsură mai mică, Suzuki, înainte de retragerea acestei din urmă.

Ceea ce s-a întâmplat cu Honda subliniază pericolele dependenței unei echipe de un singur pilot. Acest aspect devine și mai relevant, având în vedere că potențialul Red Bull nu mai este același din sezonul trecut, iar schimbarea lui Adrian Newey a avut un impact semnificativ, cu toate că conducerea echipei neagă acest lucru.

Cum arată clasamentul piloților, după cursa din China:

  1. Lando Norris (McLaren) – 44 puncte
  2. Max Verstappen (Red Bull) – 36
  3. George Russell (Mercedes) – 35
  4. Oscar Piastri (McLaren) – 34
  5. Kimi Antonelli (Mercedes) – 22
  6. Alex Albon (Williams) – 16
  7. Esteban Ocon (Haas) – 10
  8. Lance Stroll (Aston Martin) – 10
  9. Lewis Hamilton (Ferrari) – 9
  10. Charles Leclerc (Ferrari) – 8
  11. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) – 6
  12. Oliver Bearman (Haas) – 4
  13. Yuki Tsunoda (RB) – 3
  14. Carlos Sainz (Williams) – 1
  15. Isack Hadjar (RB) – 0
  16. Pierre Gasly (Alpine) – 0
  17. Liam Lawson (Red Bull) – 0
  18. Jack Doohan (Alpine) – 0
  19. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – 0
  20. Fernando Alonso (Aston Martin) – 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Alte Bonusuri

Bonus: 100 Rotiri Gratuite la jocul Shining Crown, fără depunere, pentru jucătorii noi care își verifică contul.

Bonusul este valabil doar pentru noii jucători care își verifică contul.

*Doar clienti noi

Depunere minimă 100 RON. Cerințe de rulaj 6x bonus + depunere. Cote minime 2.0 (simplu) / 1.5 (multiplu). Pariu maxim 250 RON. Skrill/Neteller excluse. Valabil 30 zile.

Depunere minimă 50 RON. Cerințe de rulaj 50x bonus + depunere. Miza maximă 50 RON. Bonus valabil 30 de zile. Retragere maximă 2.000 RON.

Oferta in curs de actualizare

Bonus de Bun Venit 

Sport: 500 RON
Cazino:1000RON

Oferta in curs de actualizare

Oferta- aici

Oferta in curs de actualizare

Oferta in curs de actualizare

Sport: 50% -> 500 RON
Cazino:3500RON + 800Rotiri

© 2025 Cote.ro. Toate drepturile rezervate. Operatorul site-ului este OnWeb SRL, companie înregistrată în Romania sub numărul J40/2394/2024 , codul unic de înregistrare 49535260, având sediul în România, Municipiul București, Sector 3, Strada Nerva Traian, nr. 27-33, Intrarea B, Etajul 1, Biroul nr.4. OnWeb SRL își desfășoară activitatea în baza licenței seria L2244216Y001562, emisă la data de 01.05.2024, valabilă până la 01.05.2034, obținută prin Decizia nr. 648 din 25.04.2024, ambele emise de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc.