

– Sâmbătă, 21 septembrie 2025, 12:05 / Actualizat sâmbătă, 21 septembrie 2025, 12:07
Stellantis a dezvăluit un prototip de vehicul electric echipat cu o baterie mai ușoară, mai accesibilă și cu timp de încărcare mai rapid, care elimină necesitatea unui invertor și a unui încărcător separat.
Sistemul IBIS (Sistem inteligent integrat pentru baterii) a fost creat în colaborare cu TotalEnergies.
„Acesta este unul dintre primele sisteme de acest tip, oferind economii de greutate și spațiu, fiind mai ușor de întreținut”, a declarat Stellantis, conform surselor din industrie.
Vehicule electrice mai eficiente și cu încărcare rapidă

Noua baterie IBIS este în prezent în curs de testare pe un Peugeot e-3008.
Noul sistem oferă o eficiență cu 10% mai bună comparativ cu un vehicul electric cu baterie similară și reduce timpul de încărcare cu o oră.
Semnificația limitată a modelelor accesibile și timpul lung de încărcare rămân obstacole în calea adoptării pe scară largă a vehiculelor electrice de către consumatori.
Stellantis: „Simplificarea reprezintă inovație”
„Acest proiect ilustrează convingerea noastră că simplificarea este o formă de inovație. Prin regândirea arhitecturii sistemului de propulsie electric, îl facem mai ușor, mai eficient și mai accesibil economic. Aceste tipuri de inovații ne ajută să oferim clienților noștri vehicule electrice de calitate superioară”, a afirmat un oficial al Stellantis.
Conform acestui producător auto global, tehnologia ar putea fi integrată în producția de serie a vehiculelor până în anul 2030.
Stellantis are un portofoliu diversificat de mărci, inclusiv Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS Automobiles, FIAT, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move și Leasys.
Porsche lucrează, de asemenea, la un concept de „invertor modular pe mai multe niveluri” care integrează mai multe componente electrice într-o unitate singură.

Beneficiile noii tehnologii
Vehiculele electrice moderne utilizează un invertor pentru a transforma curentul continuu generat de baterie în curent alternativ pentru motorul electric.
Noua tehnologie îmbunătățește eficiența cu până la 10% și puterea cu 15%, crescând de la 150 kW la 172 kW, fără a mări dimensiunea bateriei. Mașina devine mai ușoară cu aproximativ 40 kg, câștigând până la 17 litri de spațiu și având o aerodinamică superioară.
De asemenea, timpul de încărcare este redus cu 15%, de la 7 la 6 ore cu un încărcător de 7 kW, iar consumul de energie scade cu 10%.