Aceasta nu are legătură cu jucătorul sau PSG și nu a contestat faptele, oferind o justificare considerată absurdă. Cei treizeci de jucători selectați au fost evaluați de un juriu format din 100 de jurnaliști, fiecare țară din top 100 al clasamentului FIFA având un reprezentant cu drept de vot. Deși voturile sunt acum închise, un reprezentant din Australia a făcut dezvăluiri surprinzătoare.
Tentativă de corupție a unui jurnalist pentru Balonul de Aur
Pe 12 septembrie, Neal Gardner a postat pe contul său o captură a unui e-mail primit de la o agenție de comunicare, care-i propunea … să susțină candidatura lui Ousmane Dembélé, în schimbul unei remunerații.
„Avem planificată o campanie de o lună destinată să stimuleze discuția și să întărească argumentele în jurul candidaturii lui Ousmane Dembélé pentru Balonul de Aur. Mai exact, am dori să solicităm trei postări săptămânale, timp de o lună, care să sublinieze performanțele sale și motivele susținerii sale. Având în vedere influența dumneavoastră în comunitatea fotbalistică, participarea dumneavoastră ar adăuga o semnificație acestei discuții. Vă rugăm să ne prezentați o ofertă pentru această colaborare”, se menționa în scrisoare.
Deși jurnalistul a ales să nu dezvăluie numele expeditorului, The Athletic a desfășurat o anchetă după ce a contactat cercul de apropiați al jucătorului francez, care a afirmat că nu are cunoștință despre acest incident.
Informațiile obținute arată că e-mailul provine de la o companie numită Bangrr International, cu sediul în India, fondată de Ali Husain.
Site-ul agenției se prezintă ca o „forță de nouă generație în marketing, publicitate și conținut, redefinind povestea mărcilor de lux”.
Nu există nicio legătură între această agenție și Ousmane Dembélé, nici în cercul său, nici la PSG, nici în Qatar. Agenția s-a abținut de la a nega faptele, însă a oferit o justificare greu de crezut.
”E-mail trimis de o stagiară”
„Acest e-mail a fost o solicitare spontană din partea unei tinere stagiare din agenția noastră. Pasionată de fotbal, publicitate și conținut digital, a observat mesajul recent al domnului Gardner referitor la colaborări. Acest lucru i-a inspirat să efectueze o cercetare personală despre cum influențatorii și jurnaliștii își structurează parteneriatele pentru promovarea mărcilor, mai ales în fotbal”, a declarat Ali Husain pentru presă.
„Stagiara a considerat că este o oportunitate de a explora un nou segment al peisajului digital … și a trimis un mesaj speculativ pentru a se informa despre tarifele standard din domeniu. A fost o inițiativă izolată, alimentată de curiozitate educațională, și nu o directivă a agenției noastre sau o campanie inițiată de o terță parte”, a adăugat el.
După un sezon remarcabil cu PSG, Ousmane Dembélé (35 de goluri și 16 pase decisive în 2024-2025 cu clubul parizian, în toate competițiile) ar putea deveni al șaselea francez care câștigă Balonul de Aur.
În trecut, Raymond Kopa (1958), Michel Platini (1983, 1984, 1985), Jean-Pierre Papin (1991), Zinedine Zidane (1998) și Karim Benzema (2022) au fost laureații acestui premiu prestigios.