Cele patru turnee de mare șlem din tenis au devenit, în recentii ani, tot mai profitabile.
În 2025, competiția de la Melbourne a adunat 1,2 milioane de spectatori la complexul Melbourne Park, un rezultat care i-a inspirat pe organizatori să vină cu idei inovatoare.
Carlos Alcaraz, participant la competiția unde un jucător obișnuit poate câștiga un milion de dolari
Întrucât întrecerile importante durează trei săptămâni – inclusiv o săptămână de calificări urmată de două săptămâni de competiție – americanii și australienii au fost printre primii care au căutat să îmbunătățească săptămâna dedicată calificărilor.
La US Open 2025, a fost organizată prima ediție revizuită a turneului de dublu mixt, care a schimbat perspectiva asupra jocului și a pus în centrul atenției echipele formate din jucători cunoscuți în competițiile individuale, precum perechea formată din Emma Răducanu și Carlos Alcaraz.
Pentru ediția din 2026, organizatorii din Australia au propus un alt tip de competiție: un „Grand Slam de un punct”, în care jucătorii amatori au ocazia să se confrunte cu tenismenii profesioniști.
Fiecare meci va consta într-un singur schimb de mingi, ce va determina câștigătorul.
Premiul de un milion de dolari: 22 de profesioniști și 10 amatori
Carlos Alcaraz a confirmat deja participarea la acest turneu, care va oferi câștigătorului un premiu impresionant de un milion de dolari.
„Indiferent dacă ești amator sau profesionist, câștigătorul va pleca acasă cu premiul. Înscrierile vor începe în curând, la cluburile de tenis din toată țara, iar finaliștii se vor lupta pentru a-i înfrunta pe profesioniști în Arena Rod Laver,” au declarat organizatorii evenimentului din Melbourne.
„Grand Slam-ul de un punct și un milion de dolari” va avea loc între 22 de jucători profesioniști și 10 amatori.
Pentru a decide cine va servi, înainte de fiecare meci, jucătorii vor juca „piatră-foarfecă-hârtie.”
Premiul de un milion de dolari va fi acordat câștigătorului, iar competiția are scopul de a adăuga un plus de distracție săptămânii de calificări și de a conecta fanii tenisului cu jucătorii pe care îi admiră.