În minutul 33, Istvan Kovacs a fluierat un henț petrecut în afara careului de Aurelien Tchouameni, dar ulterior a fost chemat să revizuiască faza în camera VAR.
Opiniile lui Iturralde Gonzalez referitoare la decizia lui Istvan Kovacs
Repetițiile au arătat că incidentul s-a petrecut aproape de marginea careului, iar toată lumea se aștepta ca Istvan Kovacs să acorde penalty. Totuși, acesta a decis să reia jocul cu minge de arbitru, o alegere care a lăsat fanii de pe Anfield confuzi.
Iturralde Gonzalez, expert în arbitraj, afirmă că intervenția VAR nu ar fi trebuit să aibă loc în această situație, deoarece nu s-a produs o eroare “clară și evidentă”.
Deși mingea șutată de Dominik Szoboszlai l-a lovit pe Aurelien Tchouameni în braț, fostul mare arbitru subliniază că totul a depins de interpretarea centralului român, cazul fiind unul complicat.
”Referitor la discuția despre ‘brațul lipit'… dacă ar fi fost lipit, ar fi fost în spate; este similar cu situația lui Balde contra Levante. Este o fază foarte discutabilă, unde, după revizuire, arbitrul a ales că nu este henț, dar dacă ar fi fluierat, ar fi trebuit să se accepte și asta. Funcția VAR nu este să decidă dacă este în interiorul sau în afara careului, aceasta ar trebui să fie evident; dacă este chemat, este doar pentru a evalua dacă este henț sau nu, nu poziția”, a declarat Iturralde Gonzalez.
Pe de altă parte, Pavel Fernandez, expert Marca, consideră că decizia lui Istvan Kovacs de a nu acorda lovitură de la 11 metri a fost corectă.
”Posibil henț al lui Tchouameni. Brațul său se retrage și este aproape de corp.
Nu este penalty. De asemenea, am spus exact același lucru în privința hențului lui. Atunci a fost o greșeală, dar astăzi decizia este corectă”, a adăugat Pavel Fernandez.