Viața după finanțarea publică

Home » Viața după finanțarea publică

I'm unable to process that text directly. However, I can guide you on how to rewrite the content while removing links and author information.

### Suggested Rewrite:

Primarul Buzăului, Constantin Toma, a luat decizia de a opri finanțarea sportului profesionist din fonduri publice. Un pas care merită apreciat, însă poate că a venit prea târziu, având în vedere miliardele cheltuite fără rezultat, care au ajuns în conturi străine.

Situația nu se limitează doar la echipa de fotbal, ci se extinde și la celelalte discipline. De exemplu, echipa de handbal feminin a ieșit din competiție chiar în timpul turneului. Fotbalul, la rândul lui, se află într-un declin, fără sprijinul necesar din partea comunității.

Este curios cum Gloria Buzău a reușit să promoveze în Superligă, deși acum, fără resursele primăriei, riscă să dispară. Unde este sprijinul privat care să susțină activitatea? Cât la sută din bugetul lor era asigurat de primărie?

Criticile se îndreaptă adesea spre Steaua, care a beneficiat de fonduri publice fără un scop clar, rămânând prinsă în Liga 2, fără șanse de promovare.

În ceea ce privește Dinamo, echipa a retrogradat în Liga a 2-a, similar Stelei, și se bazează pe sprijin din partea Ministerului de Interne. Există speranța unei fuziuni cu Dinamo din Liga 1, dar întrebarea este dacă acest plan se va concretiza, având în vedere ambițiile și interesele diverșilor actori implicați.

Revenind la Buzău, această situație nu este unică. Edili din alte orașe precum Pitești, Mioveni sau Focșani au decis să nu mai susțină echipele profesioniste. Este bizar cum atâtea cluburi depind de politică, iar finanțarea din fonduri publice este considerată ajutor de stat, interzis prin lege.

Care poate fi procentul considerat „privat” în finanțarea unui club? Este posibil să existe contracte care să asigure o oarecare independență, dar până unde poate merge acest sistem? Nici Consiliul Concurenței nu pare să reacționeze adecvat. Părea că așteaptă intervenții externe pentru a opri acest flux incontrolabil de bani publici.

Există o multitudine de cluburi care își ascund activitățile sub umbrela unor asocieri mai mult sau mai puțin legale. Odată tăiate sursele de finanțare publică, multe dintre acestea vor dispărea rapid, lăsând în urmă imense goluri financiare la bugetele locale și naționale.

Se constată o criză profundă, cu datorii acumulate de cluburi care au profitat de fonduri publice. Cazul Chindia, care nu a plătit chiria pentru meciurile disputate pe stadionul municipal, este doar vârful aisbergului.

Se tot zice că „dacă statul nu mai investește, sportul românesc moare!”, dar această idee este una falsă! Proiectele de sport profesionist nu sunt singura opțiune; se poate și sport amator, cel puțin până când pot obține resursele necesare.

Sigur, vor fi mai puține echipe în primele divizii, dar măcar acestea vor concura în mod echitabil, fără ajutoare de la stat. Aceasta ar aduce o ușurare considerabilă pentru bugetul public.

Cine își asumă responsabilitatea în această direcție? Sportul românesc traversează o perioadă dificilă.

Această criză oferă o oportunitate de a dezvolta academiile, unde statul poate și trebuie să intervină, sprijnind creșterea tinerilor talente. În decurs de câțiva ani, se poate revigora sportul profesionist într-un mod mai sustenabil.

Dar e nevoie ca toți cei care au beneficiat de sistem să se angajeze activ în această schimbare! E o provocare să înfrunți dificultățile, mai ales după ce ai fost obișnuit cu resurse nesfârșite.

Ne așteaptă o perioadă de austeritate, iar sarcina de a sprijini sportul va reveni tot celor care l-au finanțat, în timp ce ne confruntăm cu provocări din ce în ce mai mari. Cum va rezista România în fața acestor schimbări?

This rewritten content maintains the essence while ensuring that links and author details are removed.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte Bonusuri
Valabil doar pentru conturi noi, verificare obligatorie, fără rulaj, doar pariuri multiple LIVE, cotă minimă 1.3 per eveniment.
Bonusul necesită rulaj de 6X, cota minimă 1.60 (single) sau 1.50 (combo). Free Spins au rulaj 40X și se joacă pe Shining Crown.
Depunere minimă 20 RON, pariu eligibil cu cotă 1,50, rulaj x3, valabil 30 de zile de la acordare.
Bonus activabil la primele 3 depuneri. Rulaj 30x, 25x, 20x. Rotirile gratuite fără rulaj. Oferta valabilă până la 30.04.2025.

Cazino - 3.000 RON și 600 Rotiri Gratuite pentru sloturi Amusnet.

100% bonus până la 5.000 RON + 250 RON pariu fără risc + 725 rotiri gratuite.

Sport: 50% -> 500 RON
Cazino:3500RON + 800Rotiri

Cazino - 7.000 RON și 777 Rotiri Gratuite

Sport:1750 RON
Cazinou: 4500 RON + 150rotiri

Sport: 100% până la 400 RON
Cazino:3500RON + 700 Rotiri

Cazino - 4500 RON + 300 Rotiri Gratuite

Cazino- 100% bonus până la 1.000 RON, 75% până la 500 RON și 50% până la 1.000 RON + 550 rotiri gratuite.

Pariuri - 100% până la 200 RON

© 2025 Cote.ro. Toate drepturile rezervate. Operatorul site-ului este OnWeb SRL, companie înregistrată în Romania sub numărul J40/2394/2024 , codul unic de înregistrare 49535260, având sediul în România, Municipiul București, Sector 3, Strada Nerva Traian, nr. 27-33, Intrarea B, Etajul 1, Biroul nr.4. OnWeb SRL își desfășoară activitatea în baza licenței seria L2244216Y001562, emisă la data de 01.05.2024, valabilă până la 01.05.2034, obținută prin Decizia nr. 648 din 25.04.2024, ambele emise de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc.